نشریه وال‌استریت ژورنال گزارش داد که واشنگتن به بهانه آزادی زندانیان آمریکایی در ایران، خواستار گفت‌وگو با تهران شده است.
کد خبر: ۱۱۲۰۷۸۱
آمریکا به بهانه زندانیان، خواستار گفتگو با ایران شده است

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، مقامات آمریکایی می‌گویند کاخ سفید در ماه دسامبر از طریق کانال‌هایی به تهران پیام داده و خواستار ایجاد خط ارتباطی مستقیم جهت مذاکره در موضوع آزادی زندانیان دو طرف شد.

به نوشته نشریه «وال‌استریت ژورنال» این اولین اقدام دیپلماتیک دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» برای پیش قدم شدن در موضوع‌های مذاکره با ایران و تبادل زندانیان است.

با گذشت بیش از 2 ماه از این درخواست و ارائه 3 پیشنهاد متعاقب از طرف واشنگتن برای آغاز گفت‌وگوها، ایران هنوز هیچ واکنشی به آن نشان نداده است.

با اینکه دولت آمریکا طی سال گذشته سیاست خود در قبال تهران را تهاجمی‌تر و موضع سخت‌تری علیه برنامه موشکی ایران اتخاذ کرده اما این اولین بار از زمان روی کار آمدن ترامپ است که تمایل خود برای تبادل زندانیان را به صورت مستقیم مطرح کرده است.

بر این اساس، «تام شانون» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی، در حاشیه نشست بین‌المللی وین درباره توافق هسته‌ای ایران در نیمه دسامبر، این موضوع را مطرح کرد.

وزارت خارجه آمریکا اما به طور خاص درباره نحوه تماس گرفتن با ایران درباره این موضوع، اظهار نظری نکرده است.

«استیو گولدستاین» معاون وزارت خارجه آمریکا در امور عمومی و دیپلماسی گفته بود: «ما به دنبال هر فرصتی هستیم تا تمایل خود برای آزادی زندانیان در ایران را نشان دهیم و این نیز از طریق مکانیزم‌های متعددی انجام شده است.»

«هثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در نشست خبری روز دوشنبه خود، خواستار آزادی اتباع آمریکایی که به جرائم امنیتی در ایران به حبس محکوم هستند،‌ شده و گفت: «ایران باید این آمریکایی‌ها را آزاد کند اگر می‌خواهد به عنوان بخشی از جامعه جهانی شناخته شده و مورد احترام قرار گیرند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها