مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از مذاکره با وزارت اقتصاد به منظور حل مشکل پیش‌آمده با جایگاه‌داران خبر داد و گفت:‌ ما به جایگاه‌داران تنخواه می‌دهیم تا با پول خودمان از ما بنزین خریداری کنند.
کد خبر: ۱۱۲۰۲۸۲

محمدرضا موسویخواه، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران در گفتوگو با فارس با اشاره به مشکلاتی که اخیرا بین جایگاهداران و سیستم بانکی در طرح شاپرک ایجاد شده است، گفت: ما تنخواه 48 ساعتهای را به جایگاهداران به منظور خرید بنزین از شرکت ملی پخش میدهیم و برای جایگاهدارانی که عرضه بنزینشان بسیار بالاست و مشتریان زیادی دارند نیز تنخواه جداگانهای را به آن اضافه کردهایم، بنابراین جایگاهداران با پول ما بنزین را از ما خریداری میکنند و بعد از فروش دوباره این پول به چرخه بازمیگردد. وی افزود: فروش روزانه بنزین در جایگاه حدود 110 میلیارد تومان است و معادل مبلغ تنخواه به جایگاهداران میدهیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران تصریح کرد: با مذاکراتی که با وزارت اقتصاد در حال انجام است، امیدواریم این مشکل برطرف شود، هرچند داشتن پوز در جایگاهها الزام نیست و جایگاهداران میتوانند فروش خود را به صورت نقدی انجام دهند و گذاشتن پوز بانکی فقط به منظور رفاه حال مشتریان است. وی خاطرنشان کرد: بزودی این مشکل برطرف خواهد شد.

واکنش وزیر نفت به گزارش استاندارد درباره کیفیت بنزین

وزیر نفت درباره گزارش سازمان استاندارد درباره بالا بودن گوگرد بنزین توزیعی در تهران گفت: ممکن است در یک یا دو جایگاه چنین باشد، اما به طور کلی بنزین عرضهشده در کلانشهرها از کیفیت مطلوبی برخوردار است. بیژن زنگنه در پاسخ به سؤال مهر درباره میزان اکتان بنزین تهران عنوان کرد: اطلاع دقیقی در حال حاضر از این میزان ندارم اما درباره میزان گوگرد موجود در بنزین، نمونهبرداری انجامشده در کلانشهر تهران 60 PPM عنوان شده بود در حالی که میزان استاندارد آن 50 PPM است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها