یک جراح و متخصص چشم اظهار کرد: والدین باید پیش از رفتن کودک خود به مدرسه، غربالگری‌های مربوط به تنبلی چشم را انجام دهند و اگر سن آنها به ده سال برسد، دیگر درمانی وجود نخواهد داشت. دکتر احمد میرشاهی، جراح و متخصص چشم در گفت‌وگو با فارس گفت: در حفظ قدرت بینایی چشم نکات بهداشتی هر چند ساده، کاربرد فراوانی دارد که به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۱۱۸۸۰۱

وی افزود: استفاده از عینک آفتابی در فصلهایی که آفتاب بیشتر میتابد، در محافظت از عدسی و شبکیه چشم از پرتو مستقیم نور خورشید بسیار مؤثر است. عینک آفتابی کمک میکند تمام اشعه خورشید یا حداقل بخش ماورای بنفش آن به شبکیه چشم نرسد و سلامت آن حفظ شود. دکتر میرشاهی گفت: کودکان با نگاه به نور لیزرهای کوچک دستی که به عنوان اسباببازی در اختیار آنان قرار دارد، آسیب فراوانی به شبکیه چشم خود وارد میکنند و حتی ممکن است بیماری آنان تا پایان عمر ماندگار شود، لذا باید از دسترس آنان دور شود.

این جراح و متخصص چشم بیان کرد: پیشگیری از عفونتهای چشمی از جمله اقداماتی است که در حفظ سلامت چشم از اهمیت خاصی برخوردار است. اگر کسی دچار عفونت چشم میشود، علاوه بر مراجعه سریع به پزشک متخصص باید مسائل بهداشتی فردی را رعایت کند تا از انتشار عفونت به خانواده و اطرافیان جلوگیری شود. وی ادامه داد: حتماً باید حوله و دستمال افراد دارای بیماری عفونت چشمی از دیگران جدا باشد. این افراد نباید به اماکن عمومی مانند استخر وارد شوند تا بیماریشان انتشار یابد.

این فوقتخصص بیماریهای شبکیه توصیه کرد: والدین باید به این نکته توجه داشته باشند که پیش از رفتن به مدرسه، غربالگریهای مربوط به تنبلی چشم کودک خود را انجام دهند، زیرا این بیماری در سنین پایین قابل درمان است، ولی اگر سن کودک به 9 یا ده سال برسد، درمانی وجود ندارد و کودک مادامالعمر از دید کامل محروم خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها