معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به دلایل گرانی سفر به ایران برخلاف باور و اطلاعات موجود که عنوان شده سفر به ایران ارزان است پرداخت و گفت: برای سفرهای نوروزی نیز برنامه خاصی داریم.
کد خبر: ۱۱۱۸۷۶۵

به گزارش تسنیم، علیاصغر مونسان، درباره فعالیت سازمان میراثفرهنگی در برنامههای خارجی اظهار داشت: متأسفانه ما برنامههای خارجی مدونی نداشتیم، اکنون با همکاری سازمان جهانی جهانگردی در حال تدوین طرح جامع توسعه گردشگری کشور هستیم.

معاون رئیسجمهوری و رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری ادامه داد: در این طرح سعی شد به جای پخش کردن بیهدف ظرفیتهای موجود در خارج از کشور، کشورهای هدف را مشخص کنیم، بهعنوان مثال کشوری مثل چین سالانه 120میلیون گردشگر خروجی دارد، همکاریهای گستردهای نیز با کشور ما دارد اما تاکنون در حوزه تبادل گردشگر از این کشور استفاده نکردیم، اگر حتی بتوانیم یک درصد از گردشگران چین را جذب کنیم یعنی میزان گردشگر ورودی فعلی را حدود 25درصد ارتقا دادهایم.

مونسان افزود: یکی از بزرگترین مشکلات بستههای گردشگری با قیمت تمامشده بالاست، ما در بخش کیفیت و قیمت تمامشده مشکلات جدی داریم، در یکی از نمایشگاههای گردشگری بینالمللی خارجی زمانی که بستههای سفر به ایران را با سایر کشورها مقایسه میکردم دیدم که قیمت بستههای سفر به ایران حتی تا سهبرابر کشورهای دیگر بود. این برای گردشگر خارجی انگیزه ایجاد نمیکند و گردشگر خارجی ترجیح میدهد به کشور ارزانتری حتی در همسایگی ما سفر کند.

معاون رئیسجمهوری خاطرنشان کرد: ما در همه جای کشور جاذبه داریم اما متأسفانه دو یا سه مقصد گردشگری بیشتر نداریم، باید ایرانگردی داخلی را رونق دهیم و داشتههای کشور را معرفی کنیم. برنامه داریم برای نوروز امسال توزیع گردشگری را یکنواختتر کنیم تا فشار بر روی دو یا سه منطقه در کشور نباشد و مردم با داشتههای کشور آشنا شوند، بخشی از سفر هموطنان ما به خارج از کشور شاید ناشی از این ناآگاهی نسبت به داشتههای کشورمان است و اگر با زیباییهای کشور آشنا شوند آمار خروج گردشگران کم خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها