این روزها آرام آرام به جشن بزرگ سینمای ایران یعنی فیلم فجر و روزهای خوب پرده نقره‌ای نزدیک می‌شویم. ما هم گفتیم بیاییم به جای پرده نقره‌ای درباره گیاه برگ نقره‌ای یا همان ابری نقره‌ای با شما صحبت کنیم.
کد خبر: ۱۱۱۸۶۶۴
ابری نقره‌ای زمستانی

گیاه ابری نقره‌ای، گیاهی است همیشه سبز، برای همین در فصل سرما و زمستان هم در هر مرکز فروش گل و گیاهی که تشریف ببرید می‌توانید آن را تهیه کنید که علاوه بر محیط خانه بیشتر برای فضاسازی ورودی‌های آپارتمان یا باغچه‌های کوچک هم کاربرد دارد بخصوص در زمستان که کمتر گیاهی را می‌توان یافت که طراوت و سبزی خودش را حفظ کند و در عین حال زیبا هم باشد. کافی است ابری نقره‌ای را در کنار رزماری قرار دهید تا از فضای سبزتان لذت ببرید.

این گیاه بومی منطقه مدیترانه است و اولین‌بار هم در همان حوالی کشف و دیده شد و به‌خاطر برگ‌های مخملی و نقره‌ای رنگش به ابری نقره‌ای معروف شده است.

این گیاه حدود 50 سانتی‌متر تا یک متر رشد می‌کند و ساقه‌های آن در پایه سفت و چوبی است. جالب است بدانید که این گیاه در فصل بهار و اوایل تابستان گل هم می‌دهد، گل‌های ابری نقره‌ای، زردرنگ است و حالت وحشی زیبایی به گیاه می‌بخشد.

اصول نگهداری

نور: ابری نقره‌ای آفتاب دوست است آن هم آفتاب تند، پس فکرش را نکنید که آن را در سایه قرار دهید، نور کم بشدت روی رشد و طراوت گیاه تاثیر منفی می‌گذارد.

خاک: مانند اغلب گیاهان محیط باز خاک ماسه‌ای یا شنی خوب بهترین خاک برای آن است.

دما: دمای بین 16 تا 22 درجه دمای مناسب برای رشد این گیاه است ولی ابری نقره‌ای نسبت به سرمای زمستان حتی برف مقاومت عجیبی دارد.

آبیاری: آبیاری متوسط برای این گیاه مناسب است، یعنی هفته‌ای دو تا سه بار آن را آبیاری کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که ابری نقره‌ای، کم‌‌آبی را خوب تحمل می‌کند.

در پایان یک نکته را هم بگویم که شاید برایتان جالب باشد، ابری نقره‌ای گیاهی دارویی هم هست و برخی پزشکان طب سنتی از آن برای درمان آب‌مروارید و ورم چشم استفاده می‌کنند ولی حواس‌تان باشد که حتما باید زیرنظر پزشک و با دستور و روش متخصص طب سنتی باشد و استفاده سرخود از آن می‌تواند عوارض جدی در پی داشته باشد.

نسیبه سادات میرباقر - مهندس کشاورزی

ضمیمه چاردیواری جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها