در مراسم رونمایی از سریال «شب‌های بیدار» تاکید شد

همنوایی رادیو با نسل سوم انقلاب

حمید شاه‌آبادی، معاون صدا در آیین رونمایی از سریال «شب‌های بیدار» تولید رادیو نمایش اعلام کرد: وظیفه رادیو این است که با نسل سوم انقلاب مواجه شود و بتواند حقانیت انقلاب را ترسیم کند. امروز انقلاب نقطه اقتدار منطقه است و دشمنان نمی‌توانند آن را نادیده بگیرند.
کد خبر: ۱۱۱۷۸۴۰

به گزارش جامجم، مراسم رونمایی از سریال شبهای بیدار براساس خاطرات مبارز خستگیناپذیر، عزتا... مطهری (عزت شاهی) و مراسم تجلیل تنی چند از مبارزان و محبوسین دوره ستمشاهی به همت رادیونمایش در استودیو هشت این رادیو برگزار شد. در این مراسم حمید شاهآبادی معاون صدای رسانه ملی، محسن مومنیشریف رئیس حوزه هنری، محمدرضا قربانی مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش و جمعی از مبارزان انقلاب حضور داشتند.

معاون صدا در این مراسم با اشاره به اینکه امروز در آستانه 40 سالگی انقلاب هستیم، عنوان کرد: عزتا... مطهری مشهور به عزت شاهی خاطرات بسیاری از آن دوران دارد، ولی متاسفانه حق او آنچنان که باید و شاید در دوران پس از انقلاب ادا نشده و ما باید در رادیو به خاطرات این مبارز بپردازیم. نسل سوم انقلاب کمتر رژیم شاهنشاهی را می‌‌شناسد. ضمن اینکه رسانههای ما در ترسیم معضلات و واقعیات دوران پهلوی بخوبی عمل نکردهاند و جوانان ما این دوران را نمی‌‌شناسند. در واقع ما آنقدر درگیر گذران امروز و مشغولیتهایی که دنیا به نظام تحمیل کرد، شدیم که کمتر کار فاخری بر اساس مبارزات انقلابیون و حقایق انقلاب در حوزه فیلم و سریال تولید شده است.

معاون صدای رسانه ملی گفت: به همین دلیل وظیفه رادیوست که با نسل سوم انقلاب مواجه شود و بتواند حقانیت انقلاب را ترسیم کند. معاون صدا تصریح کرد: امروز رهبر انقلاب به ظرفیتهای نسل سوم انقلاب امیدوار هستند، چون ایشان نیمه پر لیوان را میبینند. نسل جوان آگاهی دارد و به همین دلیل است که بیش از 200 کانال ماهوارهای بمباران خبری میکنند و در پی ماهی گرفتن از آب آلوده هستند. رادیو در گذشته هم تلاش کرده که آگاهیسازی کند و در این سالها رادیو نمایش با تولیداتش در این راستا کوشیده است. تا امروز بیش از 900 ساعت تولید نمایشی در این شبکه رادیویی صورت گرفته که باید از این بابت قدردان بود، چراکه این تولیدات در حوزه دفاع مقدس و موضوعات مرتبط با سبک زندگی اسلامی - ایرانی است.

تراز ما جریان روشنفکری نیست

محمدرضا قربانی، مدیر رادیو نمایش نیز در این مراسم عنوان کرد: امروز برای من و همکارانم روز ارزشمندی است، زیرا میزبان همکارانی هستیم که آثار فاخری را در حوزه انقلاب تولید کردهاند و همچنین در خدمت افرادی همچون عزتا... مطهری، حمید خزایی و محمدحسین حرمی هستیم که در دوران ستمشاهی مبارزه و صبوری کردند. تراز ما در رادیو نمایش برای تولید محتوا، بدون تردید جریان روشنفکری و شبه روشنفکری که بر تئاتر کشور سیطره دارد، نیست. همچنین تراز ما در رادیو نمایش مدلهای وارداتی که باعث شده نمایشهای آیینی ما کمرنگ شود، نیست؛ بلکه زخم‌‌های کهنهای است که بر تن مبارزان انقلابی نشسته است. تراز ما فانوسهایی است که چند سال پیاپی برای تولید آثار از جشنواره عمار دریافت کردیم.

مدیر رادیو نمایش تصریح کرد: ما هم میخواهیم در تراز گفتمان انقلاب که رهبرانقلاب همیشه بر آن تأکید دارند، حرکت کنیم. نمایش رادیویی شبهای بیدار بر این اساس تولید شد که در این سریال جواد پیشگر کارگردان، فرشاد آذرنیا تهیه کننده و شهلا دباغی نویسنده هستند.

در بخشی از این مراسم محمدحسین حرمی و عزتالله مطهری از خاطراتشان گفتند. در این مراسم که با اجرای محمدرحمان نظام اسلامی برگزار شد از عزتالله مطهری، حسین چهرهساز، محمد حسینزاده موحد، عبدالله محمودی، محمدحسین حرمی، حمید خزایی، عباس غریبی و محمد شهرستانکی تجلیل شد.

سوگند آرامی

جامجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها