این دیدگاه بین کارشناسان و هواداران فوتبال وجود دارد که شماره برخی پیراهن‌ها مسئولیت بیشتری برای صاحبان آن ایجاد می‌کند و نگاه ویژه‌تری نیز به آنها می‌شود. پیراهن شماره 10 در تیم ملی برزیل و باشگاه بارسلونا مثال‌های مشخصی در این زمینه هستند. در مورد باشگاه منچستر یونایتد، این شماره 7 است که نزدیک به 40 سال چنین فلسفه و دیدگاهی را به دنبال خود داشته و برایان رابسون در واقع اولین هفت شگفت‌انگیز شیاطین سرخ در دوران مدرن به حساب می‌آید.
کد خبر: ۱۱۱۷۰۸۰

رابسون پس از بازنشستگی این پیراهن را به اریک کانتونا داد که ستاره فرانسوی سطح و تاثیرگذاری تازهای در این تیم به وجود آورد. دیوید بکام و کریستیانو رونالدو صاحبان بعدی این پیراهن نام گرفتند که هر دو نفر نیز به خوبی خصوصیات اسلاف خود را داشتند. اما در سال 2009 که رونالدو اولدترافورد را به مقصد مادرید ترک کرد و پیراهن شماره 7 را در رختکن منچستر گذاشت، دیگر هیچ بازیکنی نتوانست در حد و اندازه صاحبان قبلی این پیراهن ظاهر شود. مایکل اوون گرچه بازیکن سرشناس و محبوبی بود، اما نتوانست در حد و اندازه شماره هفتهای سابق منیونایتد ظاهر شود. آنتونیو والنسیا نیز مدتی این پیراهن بر تن کرد و بعد دوباره همان شماره 25 خود را پوشید. آنخل دی ماریا و ممفیس دیپای هم بههیچوجه خاطره خوش طرفداران منچستر با شماره 7 را زنده نکردند.

از 12 ماه پیش که دیپای منچستر را ترک کرد و عازم لیون شد، این پیراهن استفاده نشده باقی مانده بود تا اینکه هفته گذشته و پس از نهایی شدن انتقال الکسی سانچس از آرسنال به منچستر، اعلام شد این مهاجم شیلیایی از این پس شماره 7 را بر تن خواهد کرد. بازی در جام حدفی مقابل تیم دسته دومی یئوویل تاون بهترین فرصت بود تا این بازیکن 29 ساله هم کیفیت خود را نشان دهد و ثابت کند که شجاعت و آمادگی لازم برای پوشیدن این پیراهن را دارد. در 15 دقیقه ابتدایی بازی او چهار بار از حریف توپربایی کرد تا در همین مدت کوتاه به تاثیرگذارترین بازیکن مورینیو در این بازی تبدیل شود.

با این حال 41 دقیقه از بازی گذشت تا او بتواند اولین تاثیرگذاری مهمش را به وجود آورد. پاس دقیق او موجب شد مارکوس راشفورد در شش قدم و براحتی اولین گل شیاطین سرخ را به ثمر برساند. اما این پایان کار نبود و با گذشت 60 دقیقه از بازی، سانچس این بار با یک پاس دیگر آندر هررا را در موقعیت گلزنی قرار داد تا این بازیکن شیلیایی روی دومین گل منچستر هم تاثیر مستقیم داشته باشد. مورینیو پیش از این بازی تاکید کرد که سانچس طی یک هفته گذشته بدرستی تمرین نکرده و بنابراین نمیتوان انتظار فراوانی از او داشت، اما او خیلی زود ثابت کرد که میتواند جانشین خلفی برای صاحبان شماره 7 باشد.

مورینیو با این قصد و نیت سانچس را به اولدترافورد آورد که از درخشش او در لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا استفاده کند، اما او نشان داد که از کوچکترین فرصتها میتواند بهترین استفاده را ببرد. منچستر چهارشنبه هفته جاری در ومبلی میهمان تاتنهام است و این بازی بهترین فرصت برای سانچس است تا تاریخنویسان این باشگاه نام او را در لیست هفتهای شگفتانگیز بنویسند.

مورینیو: سانچس پختگی را به تیم ما اضافه کرده است

پس از بازی، مورینیو به تمجید از خرید جدید تیمش پرداخت. او در این زمینه گفت: سانچس مهره بسیار مهمی برای ماست. او بازیکن فوقالعادهای برای ماست. سوال این است که کدام بازیکن قرار است بیرون بنشیند؛ ولی در مورد تیم ما شرایط به این شکل نیست. در خط حمله بازیکنان زیادی داریم و حالا تجربه تیم بالاتر رفته است. او پختگی تیم ما را بیش از قبل کرده است.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها