وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کشور از نظر ذخیره‌سازی کالاهای استراتژیک در شرایط مطلوبی قرار دارد و تدابیر لازم برای بازار شب عید پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۱۱۱۶۳۹۸

به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تدابیر این وزارتخانه برای تنظیم بازار شب عید اظهار کرد: در جلسه هیات دولت که به ریاست معاون اول برگزار شد، گزارشی از سوی وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که تأثیر بسزایی در تهیه و تنظیم بازار شب عید دارند، ارائه شد.

وی افزود: ستاد تنظیم بازار شب عید با حضور معاون اول رئیسجمهور تشکیل خواهد شد و امیدواریم شرایط مطلوبی تا پایان سال داشته باشیم. به لطف الهی کشور در ذخیرهسازی کالاهای استراتژیک شب عید در وضعیت بسیار خوبی بهسر میبرد.

شریعتمداری با یادآوری اینکه نیازهای مردم در شب عید فقط درباره کالاهای اساسی نیست، گفت: نیازمندیهای دیگری نیز برای ایام نوروز در زمینه هتلها، حمل و نقل شهری و برونشهری و جاده و هوایی و وجود دارد بخصوص در زمان سفرهای نوروزی، تنظیم بازار شهرهای مسافرپذیر از اهمیت بالاتری برخوردار است.

مردم نباید نسبت به عرضه و قیمت کالاهای اساسی نگرانی داشته باشند

معاون اول رئیسجمهور با تاکید بر برنامهریزی همه دستگاههای دولتی برای تأمین کالاهای موردنیاز مردم در روزهای پایانی سال، گفت: دولت تمام تلاش خود را برای تأمین اقلام و کالاهای اساسی مردم در شب عید بکار بسته است و مردم نباید از این بابت نگرانی داشته باشند.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار، با ابراز اطمینان به جامعه نسبت به اینکه منابع لازم برای تأمین مایحتاج مردم پیشبینی و تهیه شده است، از دستگاههای دولتی خواست با تأمین ذخایر کالاهای اساسی موردنیاز و نظارت بر قیمتها، فضایی با ثبات و آرام در بازار ایجاد کنند.

وی همکاری اصناف و تولیدکنندگان بخش خصوصی با دستگاههای دولتی را در این خصوص ضروری خواند و افزود: ممکن است برخی کالاها بهطور مقطعی و به دلایل غیرقابل پیشبینی، نوسان قیمت پیدا کند اما با تلاش همه دستگاههای مسئول وضعیت بازار در روزهای منتهی به پایان سال اطمینانبخش خواهد بود.

معاون اول رئیسجمهور همچنین با قدردانی از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی و تولیدکنندگان مواد غذایی که نقش ارزشمندی در تأمین کالاهای موردنیاز مردم دارند، از وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه خواست با هماهنگی یکدیگر درباره اقلام ضروری موردنیاز جامعه نسبت به تأمین کسری کالاها و تنظیم بازار اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها