با وجود این‌که فصل رونمایی از پرچمداران جدید نیست، اما محصول جدید هوآوی و ساب‌برند آنر هرچند ادعای پرچمداری ندارد، اما توجه کاربران را به خود جلب کرده است.
کد خبر: ۱۱۱۴۷۰۶

یک فبلت با مشخصات فنی قدرتمند که می‌تواند نه در نقش یک پرچمدار تمام‌عیار، اما به‌عنوان یک سلحشور واقعی در دستان شما بدرخشد. صحبت از آنر 7X شرکت هوآوی است که با دوربین دوگانه، صفحه نمایش تقریبا 6 اینچی و یک باتری قدرتمند به رقابت با دیگر گوشی‌های هوشمند آمده است.‍

راند اول

بگذارید از ظاهر گوشی هوشمند جدید شرکت هوآوی شروع کنیم: جایی که یک بدنه آلومینیومی همراه با صفحه‌نمایشی با کمترین حاشیه ممکن، محتویات داخل گوشی را پوشانده‌اند. ضخامت آنر7X به‌صورت دقیق 7.6 میلی‌متر است و تنها 165 گرم وزن دارد تا با وجود صفحه‌نمایش 5.9 اینچی بزرگش باز هم چندان سنگین و ضخیم نباشد.

دو دوربین گرد در کنار هم در پشت دستگاه قرار دارد که نسبت به سطح بدنه کمی بیرون زده‌اند. ناهمواری دیگر مربوط به حسگر اثر انگشت در پشت دستگاه است که این بار کمی تو رفته است. شیارهای آنتن به ظرافت در پایین و بالای دستگاه به کار رفته و یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون در کنار درگاه میکرو یو‌اس‌بی در زیر دستگاه جاخوش کرده است. این دستگاه در سه رنگ گلد، مشکی و آبی عرضه خواهد شد. صفحه‌نمایش این دستگاه که به اعتقاد تولیدکنندگانش یکی از برگ‌های برنده آن به حساب می‌آید، دقیقا تصویر 5.93 را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

راند دوم

صفحه‌نمایش 5.93 اینچی آنر 7X، وضوح تصویر بالای 1080 در 2160 یا همان ‌FullHD+ را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که شامل 407 پیکسل بر هر اینچ می‌شود و 16 میلیون رنگ مختلف را نمایان می‌کند. نکته دیگر در مورد صفحه‌نمایش گوشی، محافظ Corning Gorilla Glass آن است که احتمال شکستن صفحه‌نمایش و خط و خش را کاهش می‌دهد.

آنر 7X مانند بیشتر گوشی‌های جدید اندرویدی از دو سیمکارت پشتیبانی می‌کند. دو سیمکارتی که یکی از آنها به‌صورت همزمان وظیفه پشتیبانی از کارت حافظه جانبی را هم برعهده دارد. این دستگاه از 256 گیگابایت کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند.

دوربین دوگانه‌ دستگاه که از یک دوربین 16مگاپیکسلی و یک دوربین دو مگاپیکسلی تشکیل شده، عملکرد هماهنگی در ثبت تصاویر ناب‌تر دارد. دوربین دو مگاپیکسلی فقط وظیفه جذب نور بیشتر و ثبت کنتراست تصویر را بر عهده دارد و دوربین دوم با استفاده از اتوفوکوس و حسگر قدرتمندش نقش یک دوربین دیجیتال را بازی می‌کند.

آخرین عضو از گروه دوربین‌های هوآوی دوربین هشت مگاپیکسلی سلفی آن است که جلوی دستگاه جا خوش کرده است. شاید هشت مگاپیکسل چندان برای عکاسی مناسب نباشد، اما این دوربین حداقل برای فیلمبرداری با رزولوشن 1080 در 1920 و سرعت 30 فریم برثانیه عملکرد قابل قبولی دارد.

راند آخر

مهم‌ترین قسمت، یعنی ویژگی‌های فنی و هسته مرکزی دستگاه است، جایی که شرکت هوآوی باز هم سراغ پردازشگر اختصاصی خود یعنی های‌سلیکون کرین رفته و از تراشه مدل 659 استفاده کرده است. تراشه‌ای که با دو پردازنده چهار هسته‌ای وظیفه خود را به‌خوبی انجام می‌دهد. همچنین در کنار یک پردازنده مرکزی 64 بیتی، یک پردازنده گرافیکیMali-T830 MP2 به دستگاه در پروسس بازی‌ها و نرم‌افزارهای گرافیکی سنگین‌تر کمک می‌کند.

شرکت هوآوی هم تصمیم گرفته در این گوشی مانند بیشتر گوشی‌های همرده از یک رم چهار گیگابایتی استفاده کند تا چیزی از رقبا کم نداشته باشد. این ویژگی‌های سخت‌افزاری باعث شده آنر7X مشکلی در پشتیبانی از اندروید 7 نداشته باشد.

نکته مثبت دیگر در مورد آنر 7Xباتری آن است. این باتری 3340 میلی‌آمپرساعتی با وجود نمایشگر بزرگ دستگاه، توان قابل قبولی را ارائه داده و با تکنولوژی فست‌شارژ، با یک بار شارژ روزانه جواب کار شما را می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها