خبرچین/ مروری بر مهم‌ترین اخبار دیروز

برف و باران با ریزگرد آمد

این شبکه‌های اجتماعی هم دنیای عجیبی را ایجاد کرده‌اند. آن از نخست‌وزیر نیوزیلند که خبر باردار شدنش را در اینستاگرام اعلام کرده و گفته می‌خواهد شش ماه به مرخصی برود و این هم حکایت آقای فرماندار که با انتشار عکسی از صورتجلسه مراقبان در یک آزمون دانشگاهی نشان از تقلب در امتحان داشت و مجبور به استعفا شد. البته هستند مدیرانی که به‌خاطر رسوایی‌های مهم‌تر همچنان سر سفره می‌نشینند اما این فرماندار محترم قربانی افشاگری‌های تلگرامی شد و رفت.
کد خبر: ۱۱۱۴۶۲۳

حوادث تلخ آنقدر زیاد شده که هنوز سال یکی نشده، ماجراهای یکی دیگر شروع میشود. نمونهاش همین سانچی که رباتهای زیردریایی رفتهاند در عمق اقیانوس تا سراغ خدمه نفتکش ایرانی را بگیرند. آن هم درست در سالگرد حادثه پلاسکو که گفتهاند که یک ساختمان تازه 13 طبقه میخواهند بهجایش بسازند از اولی هم بهتر. فقط امیدواریم در این ساختمان جدید، ناظران محترم موضوع ایمنی ساختمان یادشان نرود. دیروز در میان همه خبرهایی که از پلاسکو منتشر میشد، یک خبر هم رسید که هنوز شهرداری آن نردبانهای 50 متری را که میگفتند اگر بود، شاید پلاسکو هنوز سرجایش قرار داشت، نخریده است!

آب و هوا امروز جنسش جور است. هواشناسی گفته هم باد داریم و هم برف و باران. اهواز هم که دیروز در روز هوای پاک حسابی گردوخاک داشت تا به این ترتیب هیچچیز کم نداشته باشیم. رسانهها اعلام کردند میزان آلودگی هوای اهواز 66 برابر حد مجاز بوده که خود رکوردی محسوب میشود. نگرانیها این است که باز این میزان آلودگی با باران و برف مخلوط شده و شهر را به گِل بنشاند!

این ماجراهای بودجه هم حسابی عجیب و غریب شده است. یک نماینده گفته، «آقایی» که معلوم نیست کیست، 240 میلیارد از بودجه فرهنگی را برده به یک بخش دیگر. دبیرکل خانه پرستار گلایه کرده است که «بودجه سلامت را جریانی خاص مدیریت میکند».
این وسط یک نماینده مجلس هم خبر داده که بودجه صداوسیما در لایحه پیشنهادی دولت هزار میلیارد تومان کم شده است. قاضیزادههاشمی گفته با این وضع تخصیص بودجه، رقبای بیگانه رسانه ملی حسابی تقویت میشوند. شاید برای همین است که برخی شبکههای ماهوارهای برای بعضیها اینقدر نوشابه باز میکنند.

و خبر آخر هم اینکه وزیر نفت از کشف یک اختلاس صد میلیاردی در وزارت متبوع خود خبر داده و گفته فرد اختلاسگر که از کارکنان این وزارتخانه بود، به خارج از کشور گریخته است. چند وقتی بود که خبرهای بد، منحصر به زلزله و آتشسوزی شده بود، خوب شد باز خبرهای اختلاس از راه رسید تا مردم خیالشان راحت شود که دزدی پول نفت، هنوز هم علاقهمندان خاص خود را دارد!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها