به گزارش جام جم از بندرعباس، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی بهعنوان یکی از راهبردهای اساسی در برنامه ششم توسعه مورد توجه است و استان هرمزگان نیز ظرفیت‌های مناسبی در حوزه‌های مختلف از جمله توریست، شیلات و صنایع دارد که نیاز به سرمایه گذاری و حمایت همه جانبه دولت است، ودر واقع توسعه صنعت گردشگری بویژه در استانی همچون هرمزگان با توجه به ظرفیت بالای گردشگری باید مورد توجه بیش از گذشته دولتمردان قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۱۴۴۸۷

مدیر و مالک هتل بین المللی هرمز بندرعباس طی نشستی صمیمی با استاندار هرمزگان با اشاره به ظرفیتهای خدادادی هرمزگان در حوزه گردشگری اظهار داشت: شناسایی و توسعه ظرفیتهای گردشگری استان هرمزگان مستلزم هماهنگی و هم افزایی بخش خصوصی و دولتی است.

وی در ادامه بر ضرورت تهیه برنامه مشترک توسط همه دستگاههای متولی امر گردشگری در راستای معرفی بهتر هرمزگان به کشور و دنیا تاکید کرد و افزود: توسعه صنعت گردشگری در هرمزگان نیازمند حمایت از صنایع وابسته و آماده سازی زیرساختهای لازم است.

مدیر هتل بین المللی هرمز نیز در ادامه این مراسم گفت: رونق صنعت گردشگری در کشور تنها منوط به فعالیت بخش خصوصی نیست و دولت هم باید پای کار باشد.

قاضی با اشاره به اینکه همکاری مدیران استان هرمزگان برای رونق گردشگری و توسعه صنعت هتلداری خوب بوده است، تاکید کرد: اگر بخواهیم شاهد رونق بیش از پیش صنعت گردشگری باشیم باید همه دستگاهها مشارکت و همکاری جدی تری داشته باشند.

وی در خصوص اینکه برای فصل سفر و ایام نوروز چه برنامههایی برای توسعه گردشگری استان دارید، گفت: در قدم اول با آژانسها و سایتهای اینترنتی قرار داد بسته ایم که بستههای سفر را با قیمت مناسب و تخفیف به گردشگران بفروشند تا از این فروش هم هتل وهم آژانسها به سود برسند و غیر از این برنامهها برای مواقع خاص مانند تعطیلات چندروزه و مشتریانی که پیشتر از خدمات هتل هرمز استفاده
کرده اند هم تخفیفهای ویژه ای را در نظر میگیریم که از طریق پیامک به آنان اطلاع رسانی میشود.

مدیر هتل بین المللی هرمز توجه و توسعه زیر ساختهای گردشگری را از مهمترین زمینههای توسعه این صنعت دانست و گفت: تمام نهادها ارگانها باید بدانند و بگویند که گردشگری محور اصلی درآمدزایی کشور است زیرا یک روزی داستان سوخت فسیلی به پایان میرسد و دنیا در حال حاضر به این نتیجه رسیده است و به همین دلیل برای توسعه گردشگری و درآمد زایی از آن برنامه ریزی جدی دارد.

وی افزود: یک روزی صنعت گردشگری باید هزینههای دولت را تامین کند زیرا اگر در حال حاضر دولت از طریق فروش نفت حقوق کارمندان خود را پرداخت میکند و اگر روزی نفتی نباشد تنها راه درآمد زایی گردشگری است.

قاضی با اشاره به اینکه تنها بخش خصوصی نمیتواند پاسخگوی رونق گردشگری باشد گفت: دولت هم باید در این راه همراه و همسو بخش خصوصی باشد و از همه مهمتر اینکه دولت باید نگاهی که دنیا نسبت به ایران دارد را عوض کند هرچند گردشگران خارجی که به ایران میآیند اعتراف میکنند که قبل از سفر به ایران تصور دیگری از کشورمان داشتند و بعد با دیدن امنیت، برخورد مردم و هتلداران نگاهشان به ایران شگفت زده شده اند اما در نهایت تبلیغ برای رونق گردشگری باید توسط دولت انجام شود.

وی در ادامه افزود: دولت باید برای گردشگر داخلی و خارجی سوبسید در نظر بگیرد زیرا ارائه چنین امتیازهای انگیزه سفر را برای هر دو گردشگر بالا میبرد.

قاضی یاد آورشد: نهادهایی دولتی باید بدانند که رونق اقتصادی و اشتغال تنها منوط به افزایش واحدهای تولیدی نیست اگر در حال حاضر نرخ اشتغال هتل هرمز از 20 به 50 برسد تعداد افرادی که در همین هتل مشغول کار خواهند شد از 270 به 420 نفر خواهد رسید و درحالیکه سرمایه گذاری جدیدی انجام نشده اما ظرفیت اشتغال بالا رفته است.

استاندار هرمزگان نیز در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه هرمزگان باید از طریق صنعت گردشگری به دنیا معرفی شود، اظهارداشت: دولت برای تعوسعه صنعت گردشگری تمام ظرفیتها را در حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاری در این بخش به کار خواهد بست.فریدون همتی ظرفیتهای گردشگری سرزمین اصلی و جزایر هرمزگان را منحصر به فرد اعلام کرد و افزود: ظرفیتهای گردشگری هرمزگان به خوبی در کشور معرفی نشده است و باید تلاش بیشتری در این خصوص صورت گیرد. وی همچنین جزیره هرمز در خلیج فارس را بهشت خاک شناسی کشور و یکی از جاذبههای مهم گردشگری هرمزگان برشمرد و بیان داشت: جزیره هرمز یکی از ظرفیتهای بزرگ و مهم هرمزگان است که مورد توجه قرار خواهد گرفت تا علاوه بر معرفی هرمزگان به دیگر مردم کشور، موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال
در این استان شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها