چهار مردشبانه به مغازه فروش لوازم آرایشی در تهران حمله‌ور شده و با سرقت اموال 150 میلیون تومانی، مغازه‌دار را با دست و پای بسته رها کرده و متواری شدند. با گذشت سه ماه از این سرقت، زنی که طراح سرقت بود همراه یکی از اعضای باند دستگیر شد.
کد خبر: ۱۱۱۳۵۶۲

به گزارش جامجم، اوایل آبان امسال مردی مغازهدار با حضور در پلیس آگاهی تهران از چهارمرد به اتهام سرقت مغازهاش شکایت کرد.

شاکی به افسر تحقیق گفت: من مغازهای در محله طالقانی دارم که در آن لوازم آرایشی مارکدار میفروشم. شب گذشته در مغازه بودم که چهار مرد پشت سر هم بهعنوان مشتری وارد شدند. دو نفراز آنها کرکره مغازهام را پایین آوردند و در را از داخل قفل کردند.

وی افزود: بقیه افراد نیز دست و پایم را با طناب بستند. آنها هر چه لوازم آرایشی در مغازهام داشتم سرقت کرده و با خودرویی از محل دور شدند. من بعد از چند ساعت تلاش توانستم طناب دست و پایم را بازکنم و نجات پیدا کنم. بعدهم آمدم و شکایت کردم. سارقان همه اموال مغازهام را که 150 میلیون تومان ارزش داشت، سرقت کرده بودند.

با تشکیل پرونده در شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران با دستور بازپرس بهشتی، تحقیقات پلیسی برای دستگیری سارقان شبرو آغاز شد. ماموران در تحقیقات دوباره از شاکی متوجه شدند او صدای یکی از متهمان را به خاطر دارد که بسیار شبیه صدای شوهر یکی از مشتریانش بوده و او چندبار با او تلفنی حرف زده بود که گمان میکند این زوج در این سرقت نقش داشته باشند.

تحقیقات در اینباره ادامه داشت تااین که چند روز پیش شاکی متوجه شد چند بازاریاب اموال وی را برای فروش به چند مغازه در سطح شهر تهران ارائه کرده است.

زمانی که پیگیر ماجرا شده درمییابد این اموال را بهواسطه همان خانم مشتری که به وی شک داشته خریدهاند. با مشخصشدن این موضوع روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد و تحقیقات برای دستگیری مشتری زن و همدستان او ادامه داشت تا این که مشتری زن و مردی که از همدستانش بود، دو روز پیش در عملیات جداگانه پلیسی بازداشت شد. آنها با انتقال به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بازجویی شدندو اظهاراتی ضد و نقیض مطرح کردند اما در جریان تحقیق متهم میانسال مدعی شد زن بازداشت شده طراح سرقت است.

مرد میانسال به افسر تحقیق گفت: من در این سرقت نقشی نداشتم و این زن طراح اصلی ماجراست. او خودش چند مرتبه لوازم آرایش مارکدار نزدم آورد. او اموال را به قیمت پایینتری میفروختیم. بعد هم در قبال آن مبلغی به من میداد. من به ماجرا مشکوک شده بودم که این همه لوازم آرایشی مارکدار را برای فروش ازکجا میآورد که به من گفت با مرد مغازهداری شریک شده و او اموال را به او داده تا بعداز فروش سهم خود را برداشته و بقیه را به وی بپردازد. وی افزود: این حرفهای او مرا قانع نکرد تا اینکه بعد از پرس و جو در میان دوستانم متوجه شدم او به کمک افرادی این محموله لوازم آرایشی را از یک مغازه دار سرقت کرده است. بعد از آن ترسیدم پای خودم هم به ماجرا باز شود؛ به همین دلیل دیگر برای فروش لوازم آرایشی با او همراه نشدم. اما با دستگیری وی، من هم بازداشت شدم.

این در حالی بود که زن بازداشت شده مدعی بود سرقتی در کار نبوده و او لوازم آرایشی را برای فروش از شاکی امانت گرفته و چون سود زیادی نصیب او نکرده وی با شکایت دروغین او را به دردسر انداخته است. اما شواهد نشان میداد این زن طراح نقشه سرقت بوده و ردپای او در چند سرقت مشابه به دست آمده که ماموران در حال تحقیق در این باره هستند. برای این دو نفر قرارقانونی صادر و تحقیقات برای دستگیری بقیه اعضای این باند ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها