دهمین رئیس کمیته ملی المپیک ایران امروز معرفی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۱۲۹۰۷
امروز؛ روز تعیین سرنوشت کمیته ملی المپیک

به گزارش جام جم آنلاین ، دوازدهمین انتخابات کمیته ملی المپیک ساعت 14 امروز(دوشنبه) در محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار خواهد شد.

* در انتظار معرفی دهمین رئیس تاریخ کمیته
پس از پیروزی انقلاب و تاکنون یازده بار انتخابات کمیته المپیک برگزار شده است. حسین شاه‌حسینی (1358 تا 59)، مصطفی داوودی (59 تا 63)، غفوری‌فرد (63 تا 65)، سید مصطفی هاشمی‌طبا (65 تا 67)، عیسی کلانتری (67 تا 71)، حسین محلوجی (71 تا 75)، هاشمی‌طبا (75 تا 79)، هاشمی‌طبا (79 تا 83)، رضا قراخانلو (83 تا 87)، محمد علی‌آبادی (87 تا 92) و کیومرث هاشمی (92 تا 96) لیست روسای قبلی را تشکیل می‌دهند. با توجه به سه دوره ریاست هاشمی‌طبا، تاکنون 9 نفر روی مسند ریاست نشسته‌اند و فردا نفر دهم مشخص می‌شود.

* چهار سال تعیین کننده برای ورزش
کمیته ملی المپیک دومین نهاد ورزشی بزرگ کشور است و نقش تعیین‌کننده‌ای در دو رویداد بزرگ یعنی بازی‌های آسیایی و المپیک دارد.

ورزش ایران 9 ماه دیگر بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی و کمتر از 3 سال دیگر بازی‌های المپیک 2020 توکیو را در پیش دارد. با توجه به فعالیت‌های کمیته ملی المپیک در زمان اعزام به این بازی‌ها، رئیس جدید کمیته می‌تواند با هماهنگی‌‌ و تلاش‌هایی که صورت می‌دهد، کاروانی آماده را اعزام کند.

پیش از المپیک 2016 اعتراض‌هایی به عدم کمک کمیته به فدراسیون‌ها در رسانه‌ها مطرح شد و حالا جامعه ورزش امیدوار است با تعیین رئیس جدید و ورود تیم جدید به کمیته المپیک، دیگر چنین ناهماهنگی‌هایی وجود نداشته باشد.

* ثبت‌نام و تایید 30 نفر
مهلت ثبت‌نام در انتخابات کمیته ملی المپیک از روز 2 تا 15 دی ماه اعلام شد.

اسامی کامل افرادی که برای پست‌های مختلف ثبت‌نام کرده‌ و تأیید صلاحیت شده‌اند، به‌شرح زیر است:

* ریاست: سیدرضا صالحی امیری، محمود خسروی‌وفا

* هیئت اجرایی: علیرضا رحیمی، مجید کیهانی، سید عبدی افتخاری، محمدعلی صبور، محمد درخشان، مهدی تاج، فضل‌الله‌ باقرزاده، زهرا اینچه‌درگاهی، صادق فرجی، خسرو قمری، مسعود خلیلی، احمد ضیایی، مجید شایسته، محمد علیپور، محسن رضوانی و علی دادگر

* نایب‌رئیسی: محمود خسروی‌وفا، رباب شهریان، هاشم اسکندری، فضل‌الله باقرزاده، طاهره طاهریان، غلامرضا نوروزی، حسین بابویی، علی مرادی، مجید شایسته و هادی ساعی

* خزانه‌داری: کیکاووس سعیدی، مهدی علی‌نژاد، میترا نوری

* دبیرکلی: علی مرادی، محمد درخشان، صادق فرجی، مهدی علی‌نژاد و شاهرخ شهنازی.

* انصراف هادی ساعی و محمود مشحون
در مهلت درنظر گرفته شده، هادی ساعی برای خزانه‌داری و محمود مشحون برای نایب رئیسی ثبت‌نام کرده بودند که هر دوی آنها انصراف خود را اعلام کردند. ساعی البته همچنان یکی از نامزدهای نایب رئیسی است.

* رای 60 عضو مجمع برای انتخاب اعضای جدید
در انتخابات این دوره 60 نفر حق رای خواهند داشت. وزیر ورزش و جوانان، رئیس کنونی کمیته ملی المپیک و ... اعضای این مجمع را تشکیل می‌دهند. برای مشاهده لیست اعضای مجمع فردااینجا را کلیک کنید.

* انتخاب اعضای ستاد نظارت
یکی از مواردی که باید در روند برگزاری انتخابات کمیته رعایت می‌شد، اعلام اسامی ستاد نظارت بر انتخابات بود. این کار دیرتر از موعد مقرر صورت گرفت، اما سرانجام انجام شد. رسول خادم (عضو هیئت اجرایی)، محمد پولادگر (عضو هیئت اجرایی)، شاهرخ شهنازی (دبیرکل کمیته ملی المپیک)، مهاجری (مدیر حراست کمیته) و پرند عزیزی (مشاور حقوقی کمیته) اعضای ستاد نظارت را تشکیل می‌دهند.

* از انتخاب رئیس تا جدال بر سر دبیرکلی
پس از مشخص شدن زمان برگزاری انتخابات، صحبت‌های زیادی درخصوص رئیس آینده صورت گرفت و همه حرف‌ها به یک اسم ختم می‌شد؛ سید رضا صالحی امیری.

با توجه به حمایت بیشتر روسای فدراسیون‌ها از این گزینه، به جز او و محمود خسروی‌وفا فرد دیگری برای ریاست نام‌نویسی نکرد. خسروی‌وفا همان ابتدا اعلام کرد که در صورت نامزدی صالحی‌امیری، از جمع گزینه‌های ریاست کنار خواهد کشید.

روند به‌گونه‌ای است که مشخص است صالحی امیری رئیس خواهد شد و اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای نیفتد، وی دهمین رئیس تاریخ کمیته ملی المپیک می‌شود.

برای پست‌های دیگر البته رقابت نزدیکی وجود دارد. بدون شک رقابت اصلی برای پست دبیرکلی است و باید دید در نهایت چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها