حتما در مورد اینترنت اشیا و خانه‌های هوشمند شنیده‌اید. این تکنولوژی موجب می‌شود وسایل خانه شما هوشمند شوند، با هم حرف بزنند و خدمات بهتری به شما ارائه دهند.
کد خبر: ۱۱۱۲۵۲۲

برای این کار، اول شما باید بتوانید با آنها صحبت کنید، اما سوال این است که به چه زبانی؟ اسپیکرهای هوشمند همان ابزاری است که این زبان مشترک را بین انسان و اشیا به وجود می‌آورد و به نوعی نقش مترجم خانه‌های هوشمند را بازی می‌کنند. این تکنولوژی توجه شرکت‌های مهم را به خود جلب کرده و سه شرکت گوگل، اپل و آمازون، آن را در سبد جدید‌ترین محصولات خود قرار داده‌اند.

راند اول

اگر اخبار تکنولوژی را دنبال کرده باشید، حتما به یاد دارید شرکت اپل در کنفرانس WWDC 2017 محصولی به نام هوم‌پاد را معرفی کرد. حالا بعد از گذشت چند ماه، این محصول راهش را به بازار پیدا کرده و به احتمال زیاد تا ماه آینده وارد بازار ایران نیز می‌شود. هوم‌پاد اپل یک اسپیکر هوشمند است که به دستیار صوتی سیری مجهز است. این اسپیکر می‌تواند تمام فرامین صوتی شما به دستگاه‌های دیگر و البته خود را انتقال داده و کارها را انجام دهد. شما به‌راحتی می‌توانید موزیک درخواست کنید، روی Apple TV فیلم پلی کنید، جواب تلفن، پیامک یا ایمیل‌های خود را بدهید و حتی اگر از لامپ‌ها و قفل‌های هوشمند استفاده کنید، هوم‌پاد این ویژگی را دارد که لامپ‌ها را خاموش و روشن و درها را باز و بسته کند. این دستگاه با شبکه وای‌فای، وسایل مختلف را شناسایی کرده و با دو حسگر خود فاصله دیوارها و وسایل خانه و موقعیت مکانی خود را تشخیص می‌دهد.

راند دوم

گزینه دوم اسپیکر هوشمند گوگل‌هوم است. دستگاهی که از جهات مختلف شبیه به هوم‌پاد بوده و شاید انتخاب بهتری برای علاقه‌مندان به پلتفرم اندروید باشد. دستیار صوتی گوگل اسیستنت در این دستگاه وظیفه انجام فرامین صوتی شما را بر عهده دارد. این دستیار صوتی به موتور جست‌وجوی گوگل متصل بوده و برای بیشتر سوال‌های شما جواب‌های مختلفی دارد. در پشت دستگاه یک درگاه حافظه میکرو ‌یو‌اس‌بی قرار دارد، ولی این درگاه فقط برای اجرای به‌روزرسانی‌ها استفاده شده و گوگل‌هوم فقط قادر است از طریق اینترنت موسیقی پخش کند. نکته مشترک دیگر بین گوگل‌هوم و هوم‌پاد وابستگی همیشگی آنها به جریان برق است و همین آنها را به وسایلی ثابت و غیرقابل حمل تبدیل می‌کند.

راند آخر

سومین گزینه، یعنی دستیار صوتی شرکت آمازون در عین ناباوری توجه بسیاری از کارشناسان را به خود جلب کرده است. اسپیکر هوشمند مدل اکو دات شرکت آمازون به دستیار صوتی تازه‌کار اکو مجهز است که می‌تواند بیشتر کارهای مشابه رقبایش را انجام دهد. البته شما می‌توانید با اکو دات از آمازون خرید هم انجام دهید، اما خب قطعا این مساله در ایران امکان‌پذیر نیست.

بلندگوهای اکو‌دات به‌مراتب ضعیف‌تر از دو رقیب دیگر است، اما ابعاد کوچک و ظاهر متفاوت باعث می‌شود به وسیله جالبی برای دکوراسیون خانه شما تبدیل شود. البته تفاوت اصلی اکو با هوم‌پاد و گوگل‌هوم، نحوه ارتباط آن با دستگاه‌های دیگر است. اکو‌دات از طریق بلوتوث دستگاه‌های دیگر را شناسایی کرده و با آنها حرف می‌زند و از طریق وای‌فای خود به اینترنت متصل خواهد شد. این در حالی است که رقبای دیگر محدود به بلوتوث نبوده و تعداد وسیع‌تری از محصولات را پوشش می‌دهند. روی صفحه اصلی این دستگاه چهار دکمه ایجاد شده و در پخش موسیقی دست شما را باز می‌گذارد تا به‌عنوان یک اسپیکر ساده نیز بتواند به‌راحتی خدمات ارائه دهد.

آرش جهانگیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها