مسؤول اورژانس 115 شهرستان جم از فوت چهار کارگر بر اثر ریزش ساختمان در روستای بهارستان شهرستان جم در استان بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۰۴۶۷
مرگ 4 کارگر براثر ریزش‌ ساختمان

به گزارش جام جم آنلاین، حسین محمدی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: پیش از ظهر امروز به دنبال تماس با مرکز اورژانس 115 شهرستان جم مبنی بر وقوع حادثه ریزش سقف ساختمان در حال کار و زیر آوارماندن چهار تبعه افغان، بلافاصله دو آمبولانس شهری پایگاه‌های جم و بهارستان به فاصله 6 دقیقه بعد از تماس به عنوان اولین نیروهای امدادی در صحنه حادثه حاضر شدند.

وی افزود: حجم آمار با توجه به وسعت کم محل حادثه بسیار بالا و افراد حبس‌شده زیر آوار در دید نیروهای امدادی نبودند که بلافاصله بعد از اورژانس 115، نیروهای آتش‌نشانی و امداد هلال احمر وارد صحنه شده و عملیات آواربرداری شروع گردید.

مسؤول اورژانس 115 شهرستان جم تصریح کرد: به دلیل موقعیت و وضعیت ساختمان، خطر ریزش مجدد آوار وجود داشت که سبب شد عملیات آواربرداری و نجات را با کندی سرعت مواجه کند.

محمدی با بیان این که اولین تبعه مدفون‌شده یک ساعت بعد از شروع عملیات از زیر آوار که بیشتر بتون تازه و نرم بود خارج شد، عنوان کرد: وی فاقد علایم حیاتی بود و عملیات احیا نیز به دلیل صدمات سطح بالا به سر،گردن و قفسه‌ سینه موفقیت‌آمیز نبود و در عرض یک ساعت بعد سه نفر کارگر دیگر از زیر آوار خارج گردید که متاسفانه همه در اثر شدت جراحات فوت شده بودند.

وی ادامه داد: عملیات امداد و نجات ساعت 13:45 پس از خروج همه محبوس‌شدگان از زیر آوار و پس از بازدید دادستان جم به پایان رسید و متاسفانه هر چهار کارگر تبعه افغان به دلیل حجم بالای آوار قبل از آواربرداری جان باخته بودند.

مسؤول اورژانس 115 شهرستان جم با اشاره به این که همکاری ارگان‌های اورژانس 115، هلال احمر، آتش‌نشانی، نیروی انتظامی و شهرداری کاملا مشهود بود اضافه کرد: آن چه که بیشتر از همه در این حادثه وجود و نیازش احساس شد امکانات پیشرفته آواربرداری و امداد و آموزش‌های حرفه‌ای در این زمینه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها