نتایج بررسی‌های صورت گرفته با نسل جدید توالی‌یابی (Next Generation Sequencing) در مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، نشان‌دهنده متفاوت بودن برخی واریاسیون‌های ژنومی در جمعیت ایرانی است. به گزارش جام‌جم و به نقل از دیده‌بان علم ایران، این موضوع در بازدید اخیر معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از این مرکز اعلام شد.
کد خبر: ۱۱۱۰۰۰۰

دکتر رضا ملکزاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان بازدید از پروژه ایرانوم که بزودی افتتاح خواهد شد، بر حمایت از پروژه ایرانوم و تسریع در راهاندازی مرکز رشد فناوری توانبخشی و تولید تجهیزات پزشکی ـ توانبخشی و اندام مصنوعی کشور در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، تاکید و از پیشرفت جایگاه حوزه پژوهش این دانشگاه و ارتقای رتبه آن در میان دانشگاههای علوم پزشکی قدردانی کرد. او از مسئولان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خواست تا تحقیقات در حوزه ژنتراپی، حوزههای مرتبط با فناوری توانبخشی و سلامت اجتماعی را ارتقا دهند. معاون تحقیقات وزیر بهداشت، همچنین یادآور شد، با راهاندازی پروژه ژنوم قومیتهای ایرانی، این دانشگاه سهم خود را در مشارکت ارتقای جامعه علمی در عرصه بینالمللی ایفا کند.

دکتر حسین نجم آبادی، رئیس مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی درباره پروژه ایرانوم گفت: با اجرای پروژه ایرانوم، طراحی، ساخت و تجهیز اولین مرکز کشوری توالی یابی نسل جدید (Next Generation Sequencing) در مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی انجام شد که از طریق آن، اطلاعات ژنتیک اقوام مختلف ایرانی توالی یابی میشود و اطلاعات مربوطه قابل استفاده برای تمام دانشمندان عرصه ملی و بینالمللی خواهد بود. جزئیات این تحقیقات که نشاندهنده متفاوت بودن برخی واریاسیونهای ژنومی در جمعیت ایرانی است، بزودی منتشر میشود و قابل استفاده همگان خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها