عوارض جانبی داروهای شیمیایی و ناتوانی پزشکی کلاسیک در درمان بیماری‌های مزمن از جمله آسم، دیابت، روماتیسم و فشارخون ، ازدلایل گرایش مردم به این گیاهان است.
کد خبر: ۱۱۰۹۹۴۳

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر گفت: 19 گونه شناخته شده گیاهان دارویی در استان مازندران وجود دارد. به گزارش صداوسیما ، مجید جعفری درکلاس آموزشی کشت گیاهان دارویی درمنطقه ابوخیل ارطه شهرستان قائمشهر افزود: گیاهان دارویی بدلیل داشتن ماهیت طبیعی با بدن سازگاری بهتری دارند و در بیشترمواقع، فاقد عوارض هستند. مدیرجهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر با بیان اینکه گیاهان داروئی دراندامهای مختلف آنها اعم از ریشه، برگ ، دانه، میوه و سرشاخهها دارای مواد موثره هستند ادامه داد: این ترکیبات آلکالوئیدهایی هستند که به عنوان متابولیت ثانویه در آنها وجود دارد و دارای خواص درمانی خاص خود هستند. این مقام مسوول با اشاره به اینکه تغذیه درست، درمان همه بیماریهاست تصریح کرد: باید مواد غذایی را بر حسب نوع طبیعت مزاجی مصرف کنیم و حتما هر ماده غذایی را ترجیحا با مصلحش مصرف کنیم. وی اضافه کرد:مصرف داروهای گیاهی در مدت طولانی و در بیماریهای مزمن بسیار مناسب است.

جعفری درخصوص رویکرد جامعه به گیاهان دارویی خاطر نشان کرد: عوارض جانبی فراوان داروهای شیمیایی و ناتوانی پزشکی کلاسیک دردرمان بیماریهای مزمن از جمله آسم، دیابت، روماتیسم و فشارخون ، ازدلایل گرایش مردم به این گیاهان است. وی بااشاره به اینکه بخش کشاورزی در اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان و کشاورزان فرصتهای خوبی دارد و گیاهان دارویی دربازارجهانی با اقبال عمومی خوبی مواجه است،براهمیت توسعه کشت گیاهان دارویی و جایگاه آن دراشتغالزایی و سلامت جامعه به شیوه آموزش کارگاهی و مشاهده عملی نمونههایی از گیاهان دارویی تاکید کرد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهرگفت: تنوع گونههای گیاهی درمازندران، گونههای سازگار در اراضی پایین دست و میان بند و ارتفاعات،انواع گیاهان دارویی، سطح زیر کشت گیاهان دارویی، شرایط کشت گیاهان دارویی و خواص آنها، چگونگی اشتغالزا دراین بخش برای فارغ التحصیلان و کشاورزان از موضوعات ارائه شده دراین کلاس آموزشی و ترویجی بود.

جعفری درپایان یادآور شد: 19 گونه شناخته شده گیاهان دارویی در استان مازندران وجود دارد که باسطح کشت 773 هکتارو متوسط عملکرد یک هزارو 100 کیلوگرم در هکتار بیش از 850 تن محصول استحصال میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها