مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به تولید پرورش ماهی در قفس گفت: با بهره‌برداری از 4 طرح، تولید پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر به 4 هزار تن رسید که این رقم تا پایان برنامه ششم به 20 هزار تن می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۰۹۹۳۶

به گزارش تسنیم عباسعلی زندهبودی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر با اشاره به اینکه تولید ماهی در قفس از طرحهای اقتصاد مقاومتی در حوزه شیلات استان بوشهر است اظهار داشت: ظرفیتهای اجرای پرورش ماهی در قفس در خلیج فارس در نقاط ساحلی استان بوشهر شناسایی، تدوین و به سرمایهگذاران معرفی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 104 سرمایهگذار برای مشارکت در طرح پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر اعلام آمادگی کرده است تصریح کرد: تاکنون 54 سرمایهگذار موفق به دریافت موافقت اصولی شدهاند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از وارد مدار شدن طرحهای پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: در 9 ماه امسال با بهره برداری از 4 طرح پرورش ماهی در قفس، سالانه 4 هزار تن ماهی تولید میشود و این در حالی است که سال گذشته طرح تولید ماهی در قفس در استان بوشهر وجود نداشت.

زندهبودی از تولید 20 هزار تن ماهی در برنامه ششم توسعه در استان بوشهر خبرداد و گفت: تاکنون به ظرفیت سالانه تولید سالانه 37 هزار تن پرورش ماهی در قفس مجوز صادر شده که بر اساس تدوین برنامه ششم، تولید این آبزی در استان بوشهر در این برنامه باید به 20 هزار تن برسد.

وی با تاکید بر حمایت و پشتیبانی از سرمایهگذاران در عرصه پرورش ماهی در قفس در خلیج فارس خاطر نشان کرد: 5 شهرک پشتیبان طرحهای آبزیپروری در استان بوشهر برای مدیریت و ارائه خدمات به سرمایهگذاران ایجاد میشود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه سود و نرخ تسهیلات اعتباری به پرورش ماهی در قفس در مناطق روستایی و مرزی کمتر از دیگر نقاط است گفت: سرمایهگذاران در نقاط روستایی و مرزی مورد حمایت ویژه قرار میگیرند و نرخ سود تسهیلات اعتباری بسیار اندک اعلام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها