وزارت خارجه نروژ اعلام کرده این کشور صادرات سلاح و تجهیزات نظامی به امارات را به‌دلیل مشارکت این کشور در جنگ یمن، به حالت تعلیق در آورده است.
کد خبر: ۱۱۰۹۶۱۳

به گزارش رویترز، وزارت خارجه نروژ اعلام کرده است این کشور تصمیم گرفته صادرات سلاح یا تجهیزات نظامی به امارات را به حالت تعلیق در آورد.

براساس این خبر، وزارت خارجه نروژ اعلام کرده این اقدام از بیم استفاده امارات از تجهیزات نظامی نروژی در عملیات نظامی خود علیه یمن صورت گرفته است. علاوه بر این، نروژ اعلام کرد در حال حاضر هیچ ادله‌ای وجود ندارد که امارات از سلاح‌های نروژی در عملیات خود در یمن استفاده کرده باشد؛ اما با توجه به نقش ابوظبی در این جنگ، نگرانی از احتمال به کار بردن سلاح‌های نروژی در جنگ علیه یمن افزایش پیدا کرده است. به این ترتیب نروژ تمام مجوزهای صادرات سلاح به امارات را که تاکنون صادر شده به حالت تعلیق در آورده است و با توجه به وضعیت موجود مجوز جدیدی به این منظور صادر نخواهد کرد. بر اساس گزارش سازمان‌های آمار نروژ میزان صادرات سلاح و تجهیزات نظامی از این کشور به امارات
79 میلیون کرون (معادل 7/9 میلیون دلار) بوده است. این در حالی است که میزان صادرات سلاح این کشور به امارات در سال 2015 تنها 41 میلیون کرون بوده و در طول دو سال گذشته این حجم تقریبا دوبرابر شده است.

امارات که عضو ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان برای یورش به یمن است،یکی از عاملان اصلی جنگ یمن و مرگ ده‌ها هزار غیر نظامی یمنی به شمار می‌رود./ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها