مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: در 9 ماه امسال، نسبت به 9 ماه مشابه سال 95، تعداد زندانیان غیرعمد 20 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۰۸۲۲۵

به گزارش جام‌جم، اسدالله جولایی در آیین گلریزان بازار تهران که با مشارکت خیران، کسبه و جمعی از مسئولان قضایی در صحن مطهر امامزاده زید(ع) برگزار شد، توضیح داد: از ابتدای تاسیس ستاد دیه در سال 68 تاکنون نزدیک به 110 هزار زندانی نیازمند غیربزهکار از حبس رهایی یافته‌اند که بخش عمده‌ای از اعتبارات مورد نیاز برای آزادی این افراد، از محل کمک‌های مردمی تامین شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته، 9143 نفر با گذشت 280 میلیارد تومانی اولیای دم و شکات از زندان‌های سراسرکشور آزاد شدند که سرانه آزادی هر مددجو، رقمی معادل 40 میلیون تومان بوده است.

مدیرعامل ستاد دیه با اشاره به آمار محکومان غیرعمد حاضر در ندامتگاه‌های کشور اظهار کرد: 12 هزار زندانی با بدهی 900 میلیارد تومان در حبس به سرمی‌برند که با انجام تحقیقات دقیق 8000 نفراز این جمعیت واجد شرایط برای دریافت کمک‌های ستاد دیه شناخته شده‌اند.

در ادامه آیین گلریزان بازار تهران، مصطفی محبی، مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: سال گذشته 796 زندانی جرایم غیرعمد با کمک خیران، طعم شیرین آزادی را چشیدند که اگر این حمایت‌ خداپسندانه نبود، این افراد همچنان در بند به سر می‌بردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها