وزیر خارجه آمریکا مدعی شد دیگر توافق هسته‎ای در کانون سیاست واشنگتن قرار ندارد و از این پس، آمریکا با کلیت تهدید‎های ایران مقابله می‎کند.
کد خبر: ۱۱۰۷۵۱۰
تیلرسون: توافق هسته‎ای ایران در کانون سیاست آمریکا نیست!

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در یادداشتی که در «نیویورک تایمز» منتشر شد، از سیاست خارجی یک سال گذشته دولت واشنگتن دفاع کرد و مدعی شد آمریکا علاوه بر ناکام گذاشتن اهداف هسته‌ای کره شمالی، در مهار چالش‌های برخاسته از سوی چین، روسیه و ایران نیز موفق عمل کرده است.

وی در ادامه تمجید از عملکرد یک‌ساله خود مدعی شد: این توافق هسته‌ای ناقص دیگر در کانون سیاست ما نسبت به ایران قرار ندارد و در حال‌حاضر با کلیت تهدیدهای ایران مقابله خواهیم کرد! بخشی از راهبرد ما (درباره ایران) حاوی تحکیم اتحاد با شرکای خاورمیانه‌ است و در همین راستا بود که در ماه میلادی نوامبر، به برقراری رابطه دیپلماتیک میان عراق و عربستان سعودی کمک کردیم.

تیلرسون در ادامه ادعاهای خود افزود: به همکاری با کنگره و متحدین آمریکا ادامه می‎دهیم تا گزینه‎ها برای رفع نواقص بی‌شمار توافق هسته‎ای ایران را افزایش دهیم و در همان حین، سعی می‎کنیم به تلاشی جمعی برای تنبیه ایران از بابت نقض تعهدات موشکی و فعالیت‎های ثبات زدا در سطح منطقه برسیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها