صابئین مندائی از پیروان اهل کتاب هستند که بخشی از آنها در ایران سکونت دارند

قومی ‌که قرآن از‌ آنها یاد کرد

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، درگذشت زرتشت را تسلیت گفت.
کد خبر: ۱۱۰۶۷۱۴
پیام مشاور رئیس جمهور به مناسبت سالگرد درگذشت زرتشت

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، متن پیام حجت‌الاسلام علی یونسی به این شرح است:

بنام خداوند جان و خرد
پنجم دی ماه مصادف است با سالگرد درگذشت اشوزرتشت؛ پیامبر زرتشتیان. این روز را به همه ایرانیان عزیز زرتشتی و زرتشتیان جهان، تسلیت می‌گویم.

اشوزرتشت مردمان ایران زمین را به پرستش «اهورامزدا» یا همان خدایِ دانایِ بزرگِ هستی‌بخش، دعوت کرد. حضرت زرتشت قدیمی ترین پیام‌آور یکتاپرستی، صلح‌طلبی، رعایت حقوق‌بشر، راستی و درست‌کاری در جهان بود. زرتشتیان بر اساس آموزه های این دین توحیدی اهل صلح، مدارا، محبت و مهربانی با مردم هستند و همواره حامی میراث فرهنگی و حافظ آیین ها و جشن های باستانی این سرزمین اند.

برای هر ایرانی مایه افتخار است که به سرزمینی تعلق دارد که مهد یکتاپرستی است و مردمانش کهن ‏ترین ملت یکتاپرست دنیا هستند. ما ایرانیان مسلمان نیز بدین جهت به فرهنگ و تاریخ این سرزمین مباهات می کنیم. مقام معظم رهبری در سخنانی تولد آیین زرتشت در ایران را به عنوان یکی از ادیان آسمانی مایه فخر و مباهات ملت ایران دانستند.

ایشان به زندگی توأم با صفا و صمیمیت پیروان ادیان الاهی در ایران اشاره کرده و فرمودند: «در میان پیروان ادیان گوناگون، زرتشتیان از جهات مختلف پیوند و نزدیکی بیشتری با مسلمانان دارند» (پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ١٣٧٥).

ضمن آرزوی تسلی خاطر و شادکامی، از خداوند بزرگ برای همه زرتشتیان عزیز، آرامش و سلامتی توام با موفقیت را مسألت دارم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها