استاد اقتصاد شهید بهشتی با هشدار نسبت به خرید ارزهای مجازی ازجمله بیت‌کوین گفت: از ابتدای فروردین تا آذرماه امسال ارزش بیت‌کوین 16 برابر شده و به 20هزار دلار رسیده است، اما در یک مدت کوتاه بیت‌کوین حدود 8000 دلار سقوط کرد. نوسان بالای بیت‌کوین باعث شده یک پول قابل اعتماد برای مبادلات بازرگانی نباشد.
کد خبر: ۱۱۰۶۲۰۲

به گزارش تسنیم، دکتر حسین صمصامی با اشاره به نوسان‌های بسیار بالای پول دیجیتال گفت: فرض کنید دولت ایران هفته گذشته مقداری بیت‌کوین خریداری می‌کرد. حال با سقوط 8000 دلاری آن سوالی که ایجاد می‌شود این است که چه کسی پاسخگوی ضرر ده‌ها هزار دلاری است که دولت خریداری کرده بود.

به گفته این استاد دانشگاه، سقوط بیت‌کوین نشان داد این پول دیجیتال نمی‌تواند مبنایی برای پول رسمی باشد و مشخص نیست چگونه برخی کشورها مبادله آن را قانونی اعلام کرده‌اند.

صمصامی تاکید کرد: بدون شک اگر قرار باشد پولی ایجاد و به کار گرفته شود که به وسیله آن تحریم‌ها دور زده شوند، قطعاً آمریکا با آن مقابله خواهد کرد.

وی ادامه داد: فرض کنید بانک مرکزی ایران اعلام کند 50 درصد پرتفوی ارزی از بیت‌کوین تشکیل می‌شود. شک نکنید آمریکایی‌ها در مقابل این پول دیجیتال خواهند ایستاد.

سرپرست اسبق وزارت اقتصاد گفت: به نظر بنده یک احتمال این است که بیت‌کوین می‌تواند یک کلاهبرداری بزرگ باشد، چراکه مکانیسم و تولیدکنندگان اصلی بیت‌کوین برای عموم مردم قابل شناسایی نیستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها