عکس نوشت، شرحی است بر یک عکس؛ این بار انتشار تصاویر مختلف از بابانوئل ها، این سؤال را پیش می آورد که وضعیت جهان، در چه حال و اوضاعی است؟
کد خبر: ۱۱۰۵۹۶۳
بابانوئل های عزیز! کریسمس مبارک/ وقتی اوباما هم بابانوئل می شود

به گزارش جام جم آنلاین، در خبرها آمده است بابانوئل قلابی دستگیر شد. برخی مردم، گمان می کنند بابانوئلِ زندگی شان، شب کریسمس، از دودکش شومینه وارد خانه شده و هدیه بچه ها را تحویل می دهد.

حالا در یکی از شهرهای کالیفرنیا، فردی که با سوءاستفاده از این باور، به قصد دزدی به ساختمانی وارد شده، در لوله شومینه گیر کرده و توسط پلیس دستگیر شده است.

در یکی از کشورها افرادی با لباس بابانوئل به باغ وحش رفته و به حیوانات، آجیل و شکلات داده اند. در فرانسه هم بابانوئل ها به سراغ دولفین ها رفته و به آن ها غذا داده اند. اما در توکیو، بابانوئل ها راهپیمایی کرده اند تا کمک های خیریه جمع کنند. یکی هم سگ خانگی اش را لباس بابانوئل پوشانده و میان جمعیت راه افتاده است؛ و البته گزارش شده که در تایلند به فیل ها هم لباس بابانوئل پوشانده اند.

در گلاسکوی اسکاتلند، 8 هزار نفر بابانوئل شده، رقصیده و به شادی راهپیمایی کرده اند. در سئول کره جنوبی هم یک بابانوئل وارد آکواریوم شده و حرکات نمایشی انجام داده است. یکی هم در فلوریدای آمریکا، لباس بابانوئل به تن کرده و با چتر از آسمان پایین پریده، اما سقوط کرده و با درختی برخورد کرده است.

جناب «اوباما» هم، لباس بابانوئل به تن کرده و در قامت صلح طلبی، بچه های آمریکایی را سورپرایز کرده و به آن ها هدیه داده است. گزارشی خاص هم منتشر شده است که داعش با انتشار تصویری، تهدید کرده بابانوئل ها را سر می برد.



اما دنیا آنچنان امن و امان نیست. بابانوئل ها هم کاری از پیش نمی برند. محمد ابوحجر، که لباس بابانوئل به تن داشت، در ناآرامی‌های نزدیک شهر عبسان الجدیده در جنوب غزه، زخمی شده است؛ و اما در میانه اعتراضات فلسطینیان به تصمیم ترامپ در مورد بیت المقدس، شخصی با لباس بابانوئل، رخ در رخ، سرباز اسرائیلی ایستاده و به او اعتراض می کند.

اما بقیه بابانوئل ها کاری به او ندارند و هنوز درگیر دودکش شومینه و سورتمه سواری هستند تا هدیه بچه ها را از کارگاه اسباب بازی سازی بابانوئل در قطب شمال، برای شان به ارمغان بیاورند.

هزار روز از جنگ یمن گذشته و هنوز کودکانی در خاک و خون می میرند. کریسمس مبارک!

| عکس نوشت | شماره 58 | سید مهدی سیدی |

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها