رئال در آستانه کریسمس مقابل رقیب سنتی تحقیر شد

آشوب در مادرید آرامش در کاتالونیا

سال 2017 به بدترین شکل ممکن برای رئال مادرید تمام شد. شاگردان زیدان که همین چند روز پیش فاتح جام باشگاه‌های جهان شده بودند، دیروز در ورزشگاه خانگی خود در سانتیاگو برنابئو به مصاف بارسا رفتند و امید داشتند که با کسب پیروزی فاصله 11 امتیازی خود را تک رقمی کنند. در بخشی از ورزشگاه که پشت دروازه رئال در نیمه اول بود، گروهی از طرفداران این تیم پرچم‌های سفیدرنگی را در دست داشتند که شعار «کریسمس سفید» روی آن نوشته شده بود. اما وقتی سوت پایان بازی زده شد، اوضاع برای زیدان و شاگردانش به هیچ وجه سفید نبود. حالا رئال با یک بازی کمتر در فاصله 14 امتیازی بارسا قرار گرفته و از سوی دیگر نزدیک‌ترین تیم به بارسا، 9 امتیاز کمتر از آبی‌اناری‌ها دارد.
کد خبر: ۱۱۰۵۸۰۱

همه تصور می‌کردند زیدان برای کم کردن این فاصله و زنده نگه‌داشتن امیدهای تیمش برای قهرمانی در لالیگا، ترکیبی هجومی را وارد زمین کند؛ اما سورپرایز زیدان آن چیزی نبود که همه انتظارش را داشتند. او بازیکنی تخریبی همچون متئو کواچیچ را از ابتدا وارد زمین کرد تا جانشین بازیکن خلاقی همچون ایسکو در میانه میدان شود. کواچیچ و کاسمیرو به بازی گرفته شدند تا هم مقابل بوسکتس مقاومت کرده و هم جلوی حملات مسی را بگیرند. اما این حربه به هیچ وجه کارساز نشد و در مقابل تاکتیک تیم والورده به ثمر نشست. مسی و هم‌تیمی‌هایش به رئال فرصت دادند تا در 30 دقیقه ابتدایی تمام تلاش خود برای گلزنی را انجام دهند. پاس دقیقه 30 مسی به پائولینیو و ضربه این بازیکن که به نوک انگشتان ناواس بیرون رفت، در واقع آغاز خروج بارسا از لاک دفاعی خود بود.

بعد از آن بود که فرصت‌های این تیم شروع شد و در نهایت اولین گل شاگردان والورده در دقیقه 54 توسط سوارز وارد دروازه ناواس شد. پنالتی و اخراج کارواخال در دقیقه 64 کار رئال را تمام کرد و مسی با گلزنی در این دیدار، بیست و پنجمین گل خود در تقابل‌هایش با رئال را به ثمر رساند. در ادامه آمدن گرت بیل و آسنسیو هم نتوانست به تیم زیدان کمک کند و گل دقیقه 93 الکس ویدال موجب شد بارسا به رکورد بیست و پنج بازی بدون شکست در لالیگا و اروپا برسد. در واقع آخرین شکست آنها به ماه آگوست و دیدار برگشت سوپرجام مقابل رئال باز می‌گردد. با این نتیجه، بارسا به رکوردی تازه رسید و به تیمی تبدیل شد که در سه بازی متوالی در سانتیاگو برنابئو در لالیگا حریف خود را شکست داده است.

از سوی دیگر مسی توانست با گلزنی در این دیدار، رونالدو را هم پشت سر بگذارد. تا پیش از این بازی، این دو ستاره فوتبال در سال 2017، 53 گل در مسابقات مختلف زده بودند. نکته جالب این‌که مسی 15 گل خود را در سانتیاگو برنابئو زده است. مسی همچنین گل شماره 526 باشگاهی خود را به ثمر رساند تا رکورد گرد مولر افسانه‌ای با 525 گل در بایرن مونیخ را بشکند.

ارنستو والورده بعد از این بازی با بیان این‌که تیمش توانسته تیمی قدرتمند را در خانه‌اش شکست دهد، گفت: هنوز دور رفت بازی‌های لالیگا به پایان نرسیده است و دیدارهای زیادی باقی مانده است. نمی‌خواهم در مورد هموار شدن قهرمانی‌مان صحبت کنم چون زمان زیادی به پایان فصل باقی مانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها