نزدیک 88 تن کالای قاچاق بدون مجوزهای بهداشت و استاندارد پس از طی مراحل قانونی توسط مدیریت اموال تملیکی استان‌های هرمزگان، خراسان جنوبی، کرمانشاه و گیلان منهدم شد.
کد خبر: ۱۱۰۵۷۸۲

به گزارش سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، کالاهای منهدم شده شامل 72 تن مواد خوراکی و آشامیدنی، لوازم آرایشی ـ بهداشتی و میوه به ارزش شش میلیارد و 463 میلیون ریال در استان هرمزگان بوده است.

همچنین در استان خراسان جنوبی 9 تن انواع میوه از جمله لیمو، پرتقال و سیر به ارزشی بالغ بر 265 میلیون ریال و در استان کرمانشاه شش تن انواع مواد خوراکی، لوازم آرایشی و بهداشتی و گل تزئینی به مبلغ یک میلیارد و 968 میلیون ریال امحا شده است.

سهم استان گیلان از کالاهای منهدم شده، یک تن انواع کالا به ارزشی نزدیک به 940 میلیون ریال بوده است.

انهدام کالاهای قاچاق بدون مجوزهای مصرف به موجب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط سازمان اموال تملیکی انجام می‌پذیرد.

به گزارش ایرنا، سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در دولت دهم 552 میلیارد ریال و در دولت یازدهم 1443 میلیارد ریال کالای قاچاق و بدون مجوزهای بهداشتی و استاندارد را با هدف حفظ سلامت جامعه معدوم کرد.

حجم کالای انهدامی در سال 1395 نسبت به سال 1394 رشد 235 درصدی داشت که علت آن سختگیری سازمان تملیکی در عرضه کالا به بازار بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها