دریستی (Dristee) گجتی است که توسط یک خانم نوآور هندی طراحی شده و می‌تواند به‌عنوان ابزاری برای پایش موقعیت و وضعیت فرزندان خانواده به کار برود. دریستی که می‌توان آن را یک موقعیت‌یاب پوشیدنی نامید، ظاهری شبیه یک ساعت هوشمند دارد.
کد خبر: ۱۱۰۵۴۶۲

پس از این‌که پدر یا مادر منطقه‌ای مشخص را از طریق اپلیکیشن این گجت به‌عنوان ناحیه امن علامت‌گذاری کرد، به محض خروج کودک از این ناحیه پیامی حاوی موقعیت دقیق او به گوشی پدر یا مادر ارسال می‌شود. همچنین این موقعیت را می‌توان به‌صورت آنی روی نقشه این اپلیکیشن مشاهده کرد. اپلیکیشن دریستی از قابلیت اتصال همزمان به پنج دستبند دریستی و نیز تعیین ناحیه امن متفاوت برای هریک برخوردار است. دریستی دارای حسگرهایی برای پایش ضربان قلب، دمای بدن و نیز حرکات غیرعادی است و در صورت بروز هر تغییر مشکوکی آن را به اطلاع کاربر اپلیکیشن می‌رساند.

گجتی برای فراری دادن پشه‌ها

پشه‌ از حشراتی است که می‌تواند دردسرهای زیادی را علاوه بر کلافه کردن برایمان به همراه آورد که برای نمونه می‌توان به انتقال برخی بیماری‌ها از طریق نیش به بدن قربانی اشاره کرد. ردیوس (Radius) گجتی است که با ترکیب دانش مصر باستان با فناوری نوین، این مساله را تا حد زیادی برطرف می‌کند. مصریان باستان با تجربه متوجه شدند گل داوودی موجب دفع پشه می‌شود. حال یک تیم نوآور با تهیه ماده‌ای مشابه ماده موثره موجود در این گیاه و قرار دادن آن درون کارتریجی ویژه، ردیوس را طراحی کرده است. این گجت با بهره‌گیری از باتری لیتیوم-یونی، این ماده را گرم کرده و به اطراف می‌پاشد و به‌این‌ترتیب محیطی بدون پشه به مساحت 10 متر مربع ایجاد می‌کند.

کوچک‌ترین تلفن همراه جهان

شاید اگر tiny t1 را در دست بگیرید، باور نکنید یک گوشی واقعی است، چون این گجت بیشتر به یک اسباب بازی شبیه است تا یک تلفن همراه! این گوشی 46 میلیمتر طول، 21 میلیمتر عرض و 12 میلیمتر قطر دارد و وزن آن نیز فقط 13 گرم است. tiny t1 از قابلیت ذخیره 300 شماره تلفن، تماس گرفتن و دریافت تماس و نیز ارسال پیامک برخوردار است. موارد کاربرد این گوشی نیز می‌تواند متفاوت باشد. حمل یک گوشی هوشمند با ابعاد بزرگ و وزن زیاد هنگام فعالیت‌هایی نظیر ورزش چندان خوشایند نیست و به همین دلیل tiny t1 می‌تواند جایگزین خوبی برای آن باشد. همچنین از آنجا که این گوشی فضای زیادی اشغال نمی‌کند، می‌توان آن را در موقعیت‌های مختلف نظیر مسافرت در کنار دیگر وسایل‌ همراه‌مان قرار دهیم. این گوشی سال آینده میلادی با قیمت 35 پوند به بازار عرضه می‌شود.

دوربینی برای لحظات هیجانی

تاکنون دوربین‌های زیادی برای موقعیت‌های پرتحرک به بازار آمده‌اند. کپلی (Caply) یکی از محصولاتی است که در این دسته قرار می‌گیرد و قرار است تا تابستان آینده به بازار عرضه شود. کپلی با وجود اندازه کوچک خود می‌تواند تا 5 ساعت فیلمبرداری کند. این گجت به سامانه فرمان صوتی مجهز است و کاربر با این قابلیت می‌تواند دستور فیلمبرداری یا عکاسی را به دستگاه بدهد. حافظه 128 گیگابایتی کپلی نیز خیال کاربر را از تمام شدن ظرفیت ذخیره اطلاعات راحت می‌کند. لنز کپلی محیطی 140 درجه‌ای را پوشش می‌دهد. همچنین گیره موجود روی بدنه این دوربین امکان اتصال آن به لباس، کیف یا هر چیز دیگر را فراهم می‌کند. به‌این‌ترتیب کاربر بدون نیاز به در دست گرفتن این دوربین، از موقعیت موردنظر خود فیلم می‌گیرد. کپلی 150 دلار قیمت داشته و قرار است تا تابستان سال آینده به بازار عرضه شود.

محافظ هوشمند صفحه آیفون

تقریبا در همه مدل‌های جدید آیفون شاهد بزرگ‌تر شدن صفحه‌نمایش آن هستیم. این بزرگ‌تر شدن صفحه‌نمایش دردسرهایی نیز دارد که برای نمونه می‌توان به لیز خوردن گوشی از دست و افتادن آن هنگام تلاش کاربر برای اسکرول صفحه وب به سمت بالا اشاره کرد. اینتلی پلاس (+Intelli) نخستین محافظ هوشمند آیفون است که می‌تواند این مشکل را تا حدی برطرف کند. درون لایه این محافظ صفحه تعدادی مدار شفاف قرار دارد که نقش دو کلید جدید را برای گوشی بازی می‌کنند. با کلید نامرئی اول که در سمت راست دکمه خانه (Home) آیفون قرار می‌گیرد، کاربر می‌تواند به راحتی و بدون لمس نوار اسکرول، به ابتدای صفحه وب یا صفحه اینستاگرام برود. دکمه دوم که برای کاربران اندروید آشناست، در سمت چپ دکمه خانه آیفون قرار می‌گیرد. این دکمه مانند همتای اندرویدی خود برای رفتن به مرحله قبل استفاده می‌شود.

خداحافظ چین و چروک لباس

شرکت ال‌جی محصولی به نام استایلر (Styler) تولید کرده که می‌تواند با از بین بردن چین و چروک و بهبود وضعیت ظاهری لباس‌ها، با کاهش نیاز به دادن لباس به خشکشویی یا اتوی لباس به اقتصاد خانواده نیز کمک کند. این دستگاه ظاهری شبیه به یک کمد لباس دارد و کافی است کاربر لباس‌های موردنظرش را داخل آن آویزان کند. استایلر از فناوری ویژه‌ای استفاده می‌کند که در آن، بخار آب به سمت لباس‌های قرار گرفته درون محفظه دستگاه دمیده می‌شود.

این کار سبب می‌شود بسیاری از چین و چروک‌های ریز و درشت موجود روی لباس‌ها از بین برود. همچنین براساس اعلام شرکت سازنده، این فناوری می‌تواند انواع میکروب و باکتری موجود روی لباس‌ها را تا 99.9‌ درصد از بین ببرد. از بین رفتن بوی بد لباس نیز از دیگر کارکردهای این فناوری است.

ماندگاری بیشتر غذاها

پسماند غذایی یکی از مشکلاتی است که به دلایل مختلف از نقطه تولید تا مصرف روی می‌دهد. آمارها نشان می‌دهد موادغذایی هدررفته در ایالات متحده در هر سال به تنهایی می‌تواند غذای دو میلیارد نفر را تامین کند، اما چطور می‌توانیم در خانه‌مان جلوی فاسد شدن غذاها را بگیریم. فاسد شدن غذا به دلیل حضور هوا و رطوبت روی می‌دهد. در نتیجه حضور غذا در خلأ سبب افزایش ماندگاری آن می‌شود. گجت جدیدی به نام کیوآ (Quva) بر همین اساس طراحی شده است. کافی است غذای موردنظر را درون ظرف شیشه‌ای یا نایلون ویژه همراه این دستگاه قرار دهید و لوله خلأ کیوآ را به منفذ آن وصل کنید. پمپ کیوآ هوا و رطوبت درون محفظه را بیرون می‌کشد و در نتیجه موجب افزایش ماندگاری ماده غذایی می‌شود. این گجت 379 دلار قیمت داشته و به‌زودی به بازار عرضه می‌شود.

صاح سپهری فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها