یکی از جالب‌ترین امکانات موجود در اینستاگرام، هشتگ‌گذاری است. هشتگ‌ها در اینستاگرام بیانگر موضوعات مطالبی هستند که در این شبکه اجتماعی منتشر می‌شوند و به کمک این هشتگ‌ها براحتی می‌توان به مجموعه‌ای عظیم از موضوعات مشابه هم دسترسی یافت.
کد خبر: ۱۱۰۵۴۶۱

به‌عنوان مثال با جست‌وجوی هشتگ «#رایانه» به مطالب زیادی که هرکدام به‌نوعی به رایانه مربوط می‌شوند، دسترسی خواهید یافت. این طبقه‌بندی موضوعی در بسیاری از موارد می‌تواند برای کاربران اینستاگرامی جذاب باشد، چراکه ممکن است یک کاربر همواره قصد داشته باشد مطالب مرتبط با یک موضوع خاص (نه یک فرد خاص) را دنبال کند. در چنین شرایطی دنبال کردن هشتگ می‌تواند بهترین راهکار باشد که خوشبختانه این قابلیت براحتی توسط اینستاگرام در اختیار کاربران قرار گرفته است. اگر شما نیز تمایل دارید مطالبی با موضوعات موردنظر را دنبال کنید، کافی است از این روش کمک بگیرید:

به حساب کاربری خود در اینستاگرام مراجعه کنید.

از پایین صفحه روی آیکون جست‌وجو فشار دهید.

روی نوار جست‌وجو در بالای صفحه فشار داده و در ادامه ضمن انتخاب تب Tags هشتگ موردنظر (عبارت مرتبط با موضوع دلخواه شما) را وارد کنید.

از میان نتایج یافت شده روی نتیجه دلخواه فشار دهید.

در این مرحله پنجره‌ای به‌صورت پاپ‌آپ برای معرفی این قابلیت به شما نمایش داده می‌شود. روی گزینه Got it فشار دهید.

پس از به‌نمایش درآمدن مطالب مرتبط با هشتگ انتخابی، با فشار روی گزینه Follow در بالای صفحه می‌توانید هشتگ موردنظر را دنبال کنید.

ترجمه خودکار گوگل

مترجم گوگل یکی از قدرتمندترین مترجم‌های هوشمندی به‌شمار می‌رود که اکثر زبان‌های دنیا ازجمله زبان فارسی را پشتیبانی کرده و ترجمه از فارسی یا به فارسی را بخوبی به شکلی که مفهوم کلی یک مطلب را دریافت کنید، در اختیار شما قرار می‌دهد. آیا می‌دانید این قابلیت بسیار مفید می‌تواند به‌شکلی بسیار ساده در مرورگر کروم در اختیار شما قرار گیرد تا به‌عنوان مثال با مراجعه به یک سایت به زبان چینی یا روسی نیز بسادگی عملیات ترجمه سایت به زبان موردنظر را اجرا کنید؟ با اجرای این ترفند می‌توانید قابلیت ترجمه سریع در کروم را فعال کنید.

مرورگر کروم را اجرا کرده و از منوی اصلی روی گزینه Settings کلیک کنید.

در پایین صفحه تنظیمات روی گزینه Advanced کلیک کرده و در بخش Languages روی گزینه Language کلیک کنید.

در این مرحله فهرستی از زبان‌ها به ترتیب اولویت برای شما نمایش داده می‌شود. با کلیک روی گزینه Add language می‌توانید زبان‌هایی را که به آن مسلط هستید به فهرست اضافه کنید. (به‌عنوان مثال زبان فارسی یا انگلیسی یا هر دو زبان)

در ادامه با فعال‌سازی کلید وضعیت مقابل گزینه Offer to translate pages that aren’t in a language you read هرگاه به سایتی مراجعه کنید که به زبانی به جز زبان‌های مشخص شده در مرحله 3 باشد، مترجم گوگل پیامی برای ترجمه خودکار سایت مورد نظر را برای شما نمایش می‌دهد که با تائید آن، عملیات ترجمه به زبان موردنظر شما به‌سرعت انجام می‌شود.

امیر عصاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها