طی چند روز گذشته حرف و حدیث‌های فراوانی در مورد احتمال اخراج اسپانیا از جام جهانی مطرح شده است. فیفا چند روز پیش با ارسال نامه‌ای تهدید‌آمیز به اعلام کرد اگر شائبه دخالت دولت این کشور در استعفای رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا وجود داشته باشد، لاروخا ممکن است از حضور در روسیه منع شود. در همین حال، خوان لوپتگی سرمربی اسپانیا درباره این مساله صحبت کرد.
کد خبر: ۱۱۰۴۹۴۵

سرمربی لاروخا گفت‌: از صعود به جام جهانی خیلی خوشحالم و مطمئن هستیم از این رقابت‌ها لذت خواهیم برد. شکی در آن نیست. ما حتما در جام جهانی حضور خواهیم داشت. لوپتگی افزود: اشتیاق زیادی برای شرکت در این بازی‌ها داریم و ‌اسپانیا یکی از بخت‌های نخست قهرمانی است. همه از فوتبال ‌اسپانیا دفاع خواهند کرد و ما کادر فنی خوبی داریم. اکنون تمرکزمان روی آماده‌سازی برای جام جهانی است. به بهترین شکل خود را آماده خواهیم کرد. در فدراسیون همه کار خود را به خوبی انجام می‌دهند و هر کسی به وظایفش آگاه است.

در این میان رئیس فیفا نیز واکنشی به این موضوع داشت که نشان می‌دهد احتمال حذف اسپانیا از این مسابقات بسیار ضعیف است. جیانی اینفانتینو در پاسخ به این سوال که آیا در صورت کنار گذاشته شدن اسپانیا از جام جهانی 2018 روسیه ایتالیا جایگزین این تیم می‌شود، این گونه پاسخ داد: صعود به جام جهانی باید در زمین فوتبال باشد نه بیرون از آن.

با این حال، ادامه این حرف و حدیث‌ها تبعاتی نیز برای فوتبال اسپانیا به همراه داشته است. فدراسیون فوتبال اسپانیا در تلاش است بهترین توافق تاریخ خود را با اسپانسر آذربایجانی از دست ندهد. این توافق در حال حاضر به علت تهدید فیفا مبنی بر اخراج اسپانیا از جام جهانی 2018 روسیه لغو شده است.

فدراسیون فوتبال این کشور با آذربایجان توافق کرده بود تا پنج سال آینده اسپانسر اصلی این تیم باشد که این قرارداد 50 میلیون یورو ارزش داشت. با این حال تهدید فیفا در رابطه با اخراج لاروخا از جام جهانی شرایط را کاملا تغییر داد. این قضه باعث شد ویسنته کاسادو (مدیر بازاریابی) و فرناندو هیرو (مدیر ورزشی) سفر خود به باکو را لغو کنند. این در حالی بود که آنها به فرودگاه باراخاس مادرید رفته بودند و قرار بود تا چند ساعت دیگر به سمت آذربایجان پرواز کنند. آنها اسناد لازم را برای امضای این قرارد همراه خود داشتند، اما نتوانستند به این کشور سفر کنند. کاسادو اکنون تلاش خواهد تا بزرگ‌ترین قرارداد فدراسیون این کشور لغو نشود و به امضا برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها