رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: برخلاف سیاست‌های دولت و تصمیمات رئیس جمهور، قیمت ارز یک حدی بالاتر رفته و آقای سیف از سوی جامعه و بخش‌های مختلف تحت فشار قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۰۴۸۵۹
اظهارات واعظی در باره افزایش نرخ ارز

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور امروز(چهارشنبه 29 آذر) در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر شایعه تغییر رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: برخلاف سیاست های دولت و تصمیمات رئیس جمهور، قیمت ارز یک حدی بالاتر رفته و آقای سیف از سوی جامعه و بخش‌های مختلف تحت فشار قرار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه شرایط کنونی نیازمند این است که همه با وی همکاری کنند اظهار داشت: به یک باره خبری که هیچ پایه و اساسی ندارد مطرح می‌شود و ما هم اعلام کردیم که این خبر درست نیست ولی بازهم گفته می‌شود. آقای سیف کار خودش را انجام می‌دهد و هیچ تصمیی در ریاست جمهوری و در جای دیگر بر تغییر ایشان وجود ندارد.

واعظی در پاسخ به پرسشی در مورد آینده طرح تحول سلامت اظهار داشت: در بودجه سال آینده بخش قابل توجهی را به طرح تحول سلامت اختصاص داده‌ایم. البته همزمان یک دستورالعملی را رئیس جمهور به آقای هاشمی ابلاغ کردند که مقداری صرفه جویی شود بدون اینکه به مردم نیازمندی که جزء اهداف این طرح هستند آسیبی برسد.

وی ادامه داد: در ابتدای طرح تحول سلامت بر اساس آمارها پیش‌بینی شده بود که مردم از پزشک و آزمایشگاه و دارو استفاده کنند. از وقتی که تعداد اینها زیاد شد و پرداخت‌ها بسیار پایین آمد، آن پیش‌بینی که روز اول شده بود با آنچه که الان اتفاق می‌افتد اصلاً متناسب و قابل مقایسه نیست. به یک باره مراجعه به پزشک و آزمایشگاه بسیار بالا رفته و بر این اساس باید مقداری ساماندهی شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه در جلسه امرروز دولت یکی از موضوعاتی که بسیار وقت ما را گرفت آلودگی هوا بود اظهار داشت: رئیس جمهور تکالیفی را برای محیط زیست مشخص کردند و اینکه تأکید کردند تا شورا زودتر تشکیل شود و تصمیم‌گیری کنند. ایشان گفتند که از تصمیمات شما پشتیبانی می‌کنم تا انجام شود.

واعظی تصریح کرد: رئیس جمهور دستور داد تا همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط همکاری کنند تا آلودگی هوا کاهش پیدا کند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر امکان تخصیص درآمد حاصل از افزایش حامل‌های انرژی به حمل و نقل عمومی اظهار داشت: این موضوع بحث شده و با اصل این ایده مخالفتی وجود ندارد. امّا در بودجه ‌ای که به مجلس ارسال شده، بر موضوع اشتغال جوانان تأکید شده و به آن اولویت داده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها