دو اعدامی که در پرونده‌های جداگانه مرتکب قتل شده بودند با بخشش اولیای دم از طناب دار نجات یافتند.
کد خبر: ۱۱۰۴۷۳۸
محاکمه 2 قاتل پس از نجات از چوبه دار

به گزارش جام جم، یکی از آنها برادر دوقلوی خود را کشته و دیگری به دلیل اختلافات مالی، جان دو برادر را گرفته است.

جنایت علیه 2 برادر در چاه

نخستین پرونده به قتل فجیع دو برادر به نام‌های سعید و امیر در یکی از باغ‌های اطراف تهران برمی‌گردد. 17 مهر 88 سه مرد جوان به دلیل اختلافات مالی با سعید و امیر درگیر شدند و پس از ضرب و جرح آنها با چاقو، دست و پایشان را بستند و در یک اتاق زندانی کردند.

آنها پس از سه روز، پیکر این دو برادر را به چاه باغ انداختند و پس از گذاشتن درپوش، متواری شدند. با اعلام مفقودی خانواده، پلیس وارد عمل شد.

کارآگاهان پس از بررسی پرینت تماس‌های دو برادر، هر سه متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

آنها در شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران با درخواست قصاص اولیای دم روبه‌رو شدند و گفتند: «روز حادثه به خاطر اختلافات مالی با سعید و امیر در باغ درگیر شدیم و با چاقو مجروح‌شان کردیم. سپس دست و پایشان را بستیم و در یکی از اتاق‌ها زندانی‌شان کردیم. سه روز بعد، هر دویشان را داخل چاه انداختیم.»

با ثبت این اعترافات، هرسه متهم به قصاص محکوم شدند و دیوان عالی کشور نیز این حکم را تائید کرد. چند سال بعد، اولیای دم با دریافت دیه، دو نفر از قاتلان را بخشیدند.

صبح دیروز، یکی از آنها از جنبه عمومی جرم در شعبه دوم دادگاه کیفری به ریاست قاضی محسن زالی محاکمه شد و گفت: «من از قتلی که مرتکب شده‌ام پشیمانم. در زندان قرآن حفظ کردم و لیسانس حسابداری گرفتم. در کلاس‌های معرق‌کاری هم شرکت کردم و مدرکش را گرفتم. از قضات می‌خواهم آزادم کنند تا پیش زن و بچه‌ام برگردم.» حکم دادگاه بزودی صادر می‌شود.

قتل برادر دوقلو با چاقو

دومین پرونده مربوط به مردی است که برادر دوقلوی خود را به خاطر اختلافات خانوادگی کشته است.

مادر مقتول پیش از این با بیان این‌که در این حادثه یکی از پسرانش را از دست داده و حالا نمی‌خواهد پسر دیگرش هم اعدام شود، رضایت بی‌قید و شرط خود را اعلام کرده است.

صبح دیروز، متهم از جنبه عمومی جرم در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی حسین اصغرزاده محاکمه شد و گفت: «برادر دوقلویم به هروئین اعتیاد داشت. او مدتی قبل از حادثه با زنی میانسال به نام راحله ازدواج کرد، اما چون کار درست و حسابی نداشت از پس تامین مخارج زندگی‌اش برنمی‌آمد و ما به او کمک مالی می‌کردیم.»

وی درباره قتل گفت: «روز حادثه، راحله زنگ زد و گفت با برادرم درگیر شده است. من برای وساطت رفتم، اما برادرم تحت تاثیر استعمال مواد مخدر حالت طبیعی نداشت و با میله پلاستیکی به سرم کوبید. من هم عصبانی شدم و چاقوی آشپزخانه را برداشتم. نمی‌دانم چطور چاقو به سینه برادرم خورد.» قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها