پرسپولیس به نیمه‌نهایی جام حذفی نرسید

نفس قرمزها در هوای آلوده گرفت

باز هم کابوس پنالتی، پرسپولیس را از جام حذفی بیرون راند تا تیم بی‌رقیب و صدرنشین لیگ برتر، راهی به نیمه‌نهایی جام حذفی پیدا نکند.
کد خبر: ۱۱۰۴۶۶۰

در هوای آلوده تهران که همه شاخص‌ها را برای برگزار نشدن بازی داشت، دیدار دو تیم پرسپولیس تهران و صنعت نفت آبادان برگزار شد و برخلاف بازی 20 آذر که آخرین دیدار نیم‌فصل اول لیگ برتر هم بود و با برتری 2 بر صفر پرسپولیس تمام شد، این بار صنعت نفت موفق به پیروزی شد.

پرسپولیس در این بازی مانند دیدار دو تیم در لیگ برتر ظاهر نشد و کاملا برتر از حریف نبود؛ اما موقعیت‌های خوبی برای زدن گل داشت. موقعیت‌های فراوانی که مهاجمان قرمزها از دست دادند، هواداران پرسپولیس را نگران کرده بود که نکند تیمشان با وجود این فرصت‌ها، در این بازی حذف شود. دلهره‌ای که البته بی‌دلیل هم نبود. تیم برانکو در این بازی نتوانست مانند دیدارهای اخیر خود فوتبالی مالکانه را به نمایش بگذارد چون صنعت نفت با ارائه نمایشی پایاپای، در قامت حریفی قدر برای میزبان ظاهر شد و بخصوص در 45دقیقه دوم میزبان قدرتمند را در زمینش نگه داشت.

نیمه اول بازی با گل فرشاد احمدزاده (27) به سود پرسپولیس تمام شد؛ اما صنعت نفت در اولین دقیقه از نیمه دوم گل تساوی را توسط علی عبدالله‌زاده به ثمر رساند و این نتیجه را تا پایان وقت قانونی بازی حفظ کرد. تلاش دو تیم و بخصوص پرسپولیس برای به ثمر رساندن گل در دو وقت 15 دقیقه‌ای فرجامی نداشت تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی جای تیم‌های خوشحال و ناراحت چند بار عوض شد.

گادوین منشا (پنالتی را به بیرون زد)، حسین ماهینی، بشار رسن و محمد انصاری پنالتی‌های خود را گل کردند، علی علیپور که اگر پنالتی‌اش را گل می‌کرد، پرسپولیس راهی مرحله بعد می‌شد، ضربه اش را به تیرک دروازه صنعت نفت زد، محسن ربیع‌خواه گل کرد و سیامک نعمتی پنالتی‌اش را به تیر زد تا صنعت نفت که بیشتر پنالتی‌های خود را به بازیکنان خارجی داد، با پنالتی مگنو باتیستا راهی نیمه‌نهایی شود.

نکته‌های حذف تلخ

برانکو یکی از چالش‌هایش، جام حذفی بود. فصل قبل هم در جام حذفی به تیم گمنام قشقایی باخت.

آخرین قهرمانی آنها در جام حذفی به دبل علی دایی برمی‌گردد که در دو فصل 89-88 و 90-89 به قهرمانی رسیدند.

این سومین بار در هفت سال اخیر است که با پنالتی از جام حذفی کنار می‌رود. یک بار در فینال به سپاهان باخت، فصل قبل به قشقایی و این فصل به صنعت نفت.

کمالوند: یک ثانیه هم در این تیم نمی‌مانم

فراز کمالوند، سرمربی نفت آبادان در کنفرانس خبری بعد از این بازی گفت: واقعا بازی با پرسپولیس در ورزشگاه آزادی سخت است، زیرا آماده‌ترین تیم 10 سال اخیر فوتبال ایران است. تیم پرسپولیس همه ابزارهای لازم را دارد. وی در ادامه انتقادات شدیدش علیه مدیران تیم صنعت‌نفت آبادان گفت: هفت ماه است که با این بازیکنان کار می‌کنیم، اما مدیرعامل و هیات مدیره باشگاه هیچ رسیدگی به ما نمی‌کنند. پول به حساب باشگاه آمده است اما تعمدا‌ به بازیکنان پول نمی‌دهند. کمالوند تاکید کرد: با وجود تمام این مشکلات، بردیم و به نیمه‌نهایی جام حذفی رفتیم که برای اولین بار اتفاق افتاد و در جدول لیگ هم ششم هستیم. با این حال بگویم من یک ثانیه هم دیگر با این مسئولان باشگاه نفت آبادان کار نمی‌کنم. من فردا به فدراسیون فوتبال می‌روم تا قراردادم را یکطرفه فسخ کنم.

وی افزود: همه مردم آبادان بدانند که بازیکنان این تیم برای دفاع از اعتبار و شرف خود بازی کردند. مدیرعامل و هیات مدیره باشگاه کجا هستند؟ دو بازی است که ما روی نیمکت پزشک نداریم. می‌خواستند من را مقابل مردم آبادان قرار دهند اما خدا پاسخ همه آنها را داد. کمالوند ادامه داد: در فصل نقل و انتقالات مدیرعامل باشگاه موبایلش را خاموش کرده تا بازیکن نگیریم و تیم قوی نشود. بازیکنان ما امروز برای چیز دیگری فوتبال بازی کردند، برای شرف و عزت نفس خودشان بازی کردند. می‌دانستند مسئولان باشگاه دنبال شکست تیم هستند و با برد امروز تو دهنی محکمی به آنها زدند.

برانکو: خودمان مقصر حذف هستیم

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس نیز در کنفرانس مطبوعاتی ابتدا بابت صعود صنعت نفت آبادان به این تیم تبریک گفت و اظهار کرد: ناراضی هستم که برنده نشدیم. قبلا هم گفته بودم که هدف ما چیست و یکی از آنها نتیجه حداکثری در حذفی و رسیدن به فینال و قهرمانی بود و حذف در یک چهارم هدف ما نبود. وی افزود: خودمان مقصر این حذف هستیم. حدود 10 فرصت گل صددرصد را از دست دادیم. این فوتبال است. بعد از آنکه موقعیت‌های خود را تبدیل به گل نمی‌کنید، حریف از موقعیت خود استفاده می‌کند و در زمان پنالتی‌ها هم تمرکز بیشتری داشت و موفق‌تر عمل کرد.

وی با تائید بازی ضعیف تیمش در این دیدار افزود: با این‌که خیلی فرصت گل ایجاد کردیم اما نسبت به بازی قبل خیلی ضعیف‌تر عمل کردیم. دیروز در کنفرانس خبری هم گفتم که در یک زمان کوتاه بازی کردن با یک حریف تکراری راحت نیست. ما در لیگ قهرمانان هم همین مشکل را خواهیم داشتم و بازیکنان باید خودشان را برای چنین موقعیتی آماده کنند. برانکو در مورد خراب کردن پنالتی‌ها توسط بازیکنانش هم گفت: من مشخص کردم هر بازیکنی که آماده‌تر است پنالتی بزند. تقریبا می‌دانم کدام بازیکنان ما پنالتی‌زن هستند. منشا و علیپور که امروز پنالتی‌هایشان را خراب کردند، چند روز قبل گل زده بودند. علیپور هم گل‌های زیادی زده است. متاسفانه دو نفر از پنالتی‌زن‌های ما پنالتی‌هایشان را خراب کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها