عضو کمیسیون انرژی خانه ملت اعلام زودهنگام قیمت های جدید بنزین و گازوییل توسط دولت را در راستای آماده سازی فضای عمومی جامعه، نخبگان و نمایندگان مجلس برای افزایش بهای حامل های انرژی بشمار آورد.
کد خبر: ۱۱۰۴۴۴۸
چرایی اعلام زودهنگام قیمت جدید بنزین توسط دولت/ هنوز مجلس گرانی بنزین را تصویب نکرده است

جلال میرزایی در گفت وگو با جام جم آنلاین پیرامون روند بررسی لایحه بودجه گفت: طبق قانون کلیات لایحه بودجه برای کمیسیون برنامه بودجه به جهت بررسی از سوی دولت ارسال می شود و سپس موارد مرتبط آن به کمیسیون های مربوطه ارجاع داده شده و بعد از جمع بندی نظرات و پیشنهادات نمایندگان در کمیسیون تلفیق تدوین و جهت تصویب به صحن مجلس ارایه می شود.

وی در خصوص اینکه اعلام پیش از موعد دولت( با توجه به آغاز فرایند بررسی لایحه بودجه) در مورد افزایش نرخ بنزین و گازوئیل به 1500 و 400 تومان به چه دلیل است،افزود: دولت این پیشنهادات را مطرح می کند تا فضای عمومی جامعه را برای گرانی بنزین آماده کند از طرفی قصد دارد تا نمایندگان مجلس را در چند وچون بیشتر مواضع دولت در خصوص بحث حامل های انرژی قرار دهد.

میرزایی در این باره خاطر نشان کرد: این سیاست کمک می کند تا نمایندگان با توجه به شرایط اقتصادی مردم و نیز تنگناهایی دولت با آن مواجه است، به یک تصمیم مناسبی برای تعیین نرخ حامل ها برسند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این مساله که قبل از مصوبه مجلس دولت تعیین نرخ می کند موجب رشد تورم در کشور از هم اکنون نمی شود، تصریح کرد: باید بپذیریم وقتی در مورد موضوع خاصی همچون قیمت بنزین قرار است در سطح کلان کشور سیاست گذاری شود، این مسئله باید به بحث و تبادل نظر جامعه گذاشته شود و نخبگان، صاحب نظران و رسانه های جمعی در ارتباط با آن تشریک مساعی کنند. لذا دولت تلاش دارد دلایل منطقی خود را با مردم در میان گذارد و این جزو طبیعت موضوع است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: کمیسیون انرژی هفته آینده به بررسی تبصره های ارجاعی بودجه 97 خواهد پرداخت و مجلس پس از جمع بندی نظرات همه نمایندگان در خصوص کلیات بودجه تصمیم گیری می کند.

وی در جواب این پرسش که آیا بحث الحاقیه برای بودجه 96 و گران شدن زود هنگام بنزین و گازوییل در میان نمایندگان مطرح است، افزود: تا کنون در این رابطه موضوعی مطرح نشده و نماینده ای هم پیشنهادی در این خصوص به مجلس ارایه نداده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها