دیروز به صورت رسمی اعلام شد بعد از مذاکرات مردان سیاسی دو کشور ایران و ترکیه، باشگاه ریزه‌اسپور از شکایت خود صرف نظر کرد. من این موضوع را از دو منظر می‌بینم:
کد خبر: ۱۱۰۴۳۲۰

1ـ برخلاف بعضی از دوستان، من این را قدرت دیپلماسی نمی‌دانم و فکر می‌کنم دیپلماسی باید زمانی به داد فوتبال برسد که دچار اشتباهاتی غیرعمد شده‌ایم نه اشتباهات عمدی و غیرحرفه‌ای. ضمن آن که امیدوارم فیفا در جریان کامل این ماجرا قرار نگیرد و این مذاکرات سیاسی را دخالت سیاست در فوتبال تعبیر نکند که در آن صورت تبعاتی برای فوتبال ما خواهد داشت.

2ـ امیدوارم زیر سایه اتفاق خوشایند رضایت باشگاه ریزه‌اسپور، حقیقت تلخ و ناخوشایند آماتور بودنمان را فراموش نکنیم. دو جوان بدون اطلاع باشگاه و همراه با فردی که خود را مدیربرنامه‌ها می‌نامید به ترکیه رفتند و در فضایی احساسی، با آن باشگاه قرارداد بستند. تمام آن اقداماتی که انجام شد از اول سفر تا لحظه قرارداد، کاملا غیرحرفه‌ای، غیرمسئولانه و خودسرانه بود. به نظر من باشگاه پرسپولیس در این مرحله باید اقدامات خیلی جدی‌تری انجام می‌داد بعد از فعل و انفعالاتی که همه می‌دانیم این دو بازیکن برگشتند. بعد، یک نفر پولی را به مهدی طارمی داد تا رضایتنامه‌اش را از باشگاه ترکیه‌ای بگیرد که البته این پول صرف رضایتنامه نشد. این بخش هم کاملا غیرحرفه‌ای بود. بعد از آن باشگاه با مهدی طارمی قرارداد بست. من معتقدم قرارداد باشگاه پرسپولیس با مهدی طارمی، بسیار آماتوری و البته غیرحرفه‌ای بود. با کشیده شدن داستان این بازیکن به واحد حقوقی فیفا و رای آن به سود ریزه‌اسپور، اشتباهات متعدد و غیرحرفه‌ای ما به چشم آمد. همه اینها ناشی از ناآگاهی، بی‌اطلاعی و نبود افراد متخصص در حوزه قضایی و حقوقی ورزش بود که امیدوارم این توافق سیاسی موجب نشود اشتباهاتمان پوشیده بماند. ما باید همه این اشتباهات و رفتار غیرحرفه‌ای و آماتور را ببینیم و برای آینده از آن درس بگیریم.

دکتر بیژن ذوالفقارنسب

کارشناس ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها