رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر این که خودروهای فرسوده دو برابر خودروهای نو مصرف سوخت دارند، گفت: 74 درصد مینی‌بوس‌ها، 54 درصد اتوبوس‌های شهری، 42 درصد اتوبوس‌های برون‌شهری، 38 درصد تاکسی‌ها و کامیون‌ها، 22 درصد وانت‌بارها، 19 درصد سواری‌های دولتی و 3 درصد سواری‌های شخصی و مجموعا 7/7 درصد خودروهای کشور یعنی حدود یک میلیون و 350هزار دستگاه خودرو فرسوده هستند؛ در حالی که برای‌ از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۰۴۳۰۱

‌به گزارش جام‌جم، سرتیپ تقی مهری با اشاره به این که خودروهای وارداتی برای شماره‌گذاری باید به ازای هر پنج لیتر مصرف سوخت در صد کیلومتر یک دستگاه و بالای هر هشت لیتر مصرف سوخت هشت دستگاه خودروی فرسوده از رده خارج کنند تا مجوز شماره‌گذاری دریافت کنند، افزود: ‌دولت در تابستان تصمیم گرفت به ازای تولید هر دستگاه خودرو که بیش از 5/8 لیتر در صد کیلومتر مصرف سوخت دارد، یک دستگاه خودروی فرسوده را از رده خارج کند، اما بعد از 45 روز تصمیم دولت بر این شد این موضوع را منتفی کند! بنابراین در قبال هیچ تولید داخلی‌ای، خودرو اسقاط نمی‌شود.

او با اشاره به این که یکی از مهم‌ترین وظایف پلیس در قبال آلودگی هوا، کنترل معاینه فنی است، عنوان کرد: در هفت ماه امسال در سراسر کشور، با حدود چهار میلیون خودروی فاقد معاینه فنی برخورد و اعمال قانون شده است. همچنین با حدود بیش از 50 هزار خودروی دودزا برخورد شده و در هفت ماه سال 96 در تهران، حدود 5000 خودرو فک پلاک و به تعمیرگاه اعزام شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها