نام‌نویسی 24 نفر برای صندلی ریاست فدراسیون

رکورد مجامع درسبد بسکتبال

تعداد افرادی که برای ریاست بسکتبال نام‌نویسی کردند، یک رکورد را در ثبت نام نامزدها به جا گذاشت اگرچه در میان آنها کسانی هم به چشم می‌خورند که بیشتر به‌دنبال بخت‌آزمایی هستند.
کد خبر: ۱۱۰۴۱۹۴

مهلت ده روز کاری ثبت‌نام از نامزدهای ریاست فدراسیون بسکتبال یکشنبه به پایان رسید و در مجموع 24 نفر اعلام آمادگی کردند. حضور قطعی این تعداد نامزد در مجمع انتخاباتی که هنوز زمان برگزاری آن مشخص نشده است، به نتیجه بررسی صلاحیت آنها بستگی دارد، اما در هر صورت این که این تعداد افراد برای ریاست یک فدراسیون اعلام آمادگی کردند، خود رکوردی کم‌نظیر در مجامع انتخاباتی ورزش به شمار می‌آید. از طرفی ورود 24 نامزد به انتخابات فدراسیون بسکتبال بی‌ارتباط با ریاست طولانی مدت رئیس قبلی نیست و این که حضور متوالی یک فرد در راس فدراسیون آن هم نزدیک به 16 سال، مدعیان و علاقه‌مندان به مدیریت در این رشته را پشت خط نگه داشته بود.

اسامی نامزدها به ترتیب نام‌نویسی آنها در مجمع انتخاباتی بسکتبال:

1 ـ مازیار ناظمی 2 ـ محمدحسین انصاری جعفری 3 ـ کرم الله علیمرادی 4 ـ رامین طباطبایی 5 ـ حسن میرزاآقا بیک 6 ـ محمد رضاعلی 7 ـ محمدیوسفی صادق‌لو 8 ـ حمید گرامیان 9 ـ نعیمه موسوی 10 ـ داریوش سلیمی 11 ـ مازیار صبحی 12 ـ سیدمهرداد هاشمی 13 ـ همایون ایزدپناه 14 ـ جواد داوری 15 ـ سیدحسن طباطبایی 16 ـ ناصر رضایی 17 ـ رمضانعلی دولو 18ـ محمد علیپور 19 ـ بهروز منتقمی 20 ـ علی حایک 21 ـ رضا درویش 22 ـ رضا مهندسی 23 ـ مهرداد آگین 24 ـ شبنم کلاهی.

رد یک شایعه

بعد از پایان مهلت نام‌نویسی نامزدها این شایعه که سرپرست کنونی فدراسیون بسکتبال ثبت‌نام کرده است خیلی زود در میان جامعه بسکتبال پیچید. نصرالله پریچهره اما با تاکید بر این که حضورش در فدراسیون بسکتبال به منظور مدیریت این رشته تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی بوده است، گفت: خوشبختانه با همکاری وزارت ورزش و جوانان نام‌نویسی از نامزدها خیلی زود انجام شد. به زودی بررسی صلاحیت آنها هم انجام می‌شود تا در روزی که زمان آن باید توسط وزارت ورزش مشخص شود، انتخابات فدراسیون را برگزار کنیم.

وی با تاکید بر این که 24 نفر برای انتخابات فدراسیون بسکتبال ثبت‌نام کرده‌اند، درباره شایعه نام‌نویسی خودش گفت: این که گفته شده بنده هم برای این انتخابات نام‌نویسی کرده‌ام، صحت ندارد. از اول هم چنین نیتی نداشتم. حضورم به‌عنوان سرپرست در فدراسیون بسکتبال فقط برای مدیریت مقطعی و فراهم کردن شرایط انتخابات بود. هدف این است که انتخابات فدراسیون را سالم و بدون هیچ حاشیه‌ای برگزار کنیم.

مشکلات استان‌ها

با نزدیک شدن به زمان انتخابات بسکتبال اعضای مجمع معیارهای خود را برای انتخاب شایسته‌ترین فرد اعلام می‌کنند. شهرام پرنیاک، رئیس هیات بسکتبال خوزستان درباره انتظارش از رئیس آینده فدراسیون بسکتبال می‌گوید: در گذشته توجهی به جایگاه هیات‌های استانی نشده است و رئیس آینده فدراسیون بایدشأن و جایگاه هیات‌ها را در نظر بگیرد. هیات‌ها بازوهای توانمند فدراسیون در پیشبرد برنامه‌ها هستند و اگر آنها تقویت شوند، به سود فدراسیون خواهد بود. استان خوزستان سه تیم در لیگ برتر دارد. با این حال پرنیاک می‌گوید: در 27ماهی که در هیات خوزستان فعالیت دارم، یک ریال هم به ما کمک نشد در حالی که اعزام‌های زیادی در رده‌های سنی مختلف داریم و بودجه آنها باید تامین شود. این که فدراسیون جزیره‌ای کار کند، به صلاح هیات‌ها نیست. در حال حاضر افراد زیادی برای انتخابات ثبت نام کرده‌اند که تعدادی از آنها در بسکتبال بوده‌اند. مشکلات در بسکتبال زیاد است و همه هم مطلع هستند و باید فدراسیون در بخش اسپانسری و درآمد شرایط خوبی پیدا کند.

برنامه‌ریزی مناسب

علی رئیسی، رئیس هیات بسکتبال فارس هم در پاسخ به این سوال که بسکتبال به چه مدیری نیاز دارد، گفت: بسکتبال فراز و نشیب زیادی را تجربه کرده، اما باید قبول کنیم در این سال‌ها افت کرده‌ است. ما سال‌ها قبل جام جهانی و المپیک را تجربه کردیم، اما فراتر نرفتیم و به نظرم رئیس آینده بسکتبال باید با توجه به پتانسیل بالای استان‌ها و توجه به زیرساخت‌ها آینده بسکتبال را بسازد.

وی ادامه داد: بسکتبال ایران به چند استان محدود شده است و فقط چهار استان در لیگ برتر تیم دارند. باید به هیات‌ها کمک کرد تا وارد میدان شوند. به نظرم رئیس بعدی فدراسیون بسکتبال باید یک برنامه‌ریزی مناسب برای همه موارد داشته باشد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها