رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها در حال حاضر نقش کلاهبردار در منطقه را بازی می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۰۴۱۹۳
روایت لاریجانی از کلاهبرداری آمریکایی‌ها در منطقه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه دوشنبه (27 آذرماه 96) پس از پایان نشست تروئیکای رؤسای مجالس اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی در نشست خبری 3 جانبه رؤسای مجالس ایران، عراق و مالی اظهارداشت: من فکر می‌کنم همه کشورهایی که امروز در این نشست حضور داشتند بر سر یک موضوع اتفاق نظر داشتند و آن هم مقابله با سرپوش گذاشتن بر سر مسئله فلسطین است.

وی افزود: همه ما مقابله با مسئله سرپوش گذاشتن بر سر مسئله فلسطین را از مواضع اصلی خود می‌دانیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: امروز یک صراحتی درباره رفتار ایالت متحده از سوی کشورهای اسلامی را حس کردیم و احساس شرکت‌کنندگان در اتحادیه امروز این است که آمریکایی‌ها نقش کلاهبردار در منطقه را ایفا می‌کنند و جایگاه آنها به کلاهبردار تنزل پیدا کرده است. من فکر می‌کنم اعضای کشورهای اسلامی که در نشست امروز حضور داشتند از سهم بالایی برخوردار بودند.

وی در ادامه عنوان کرد که به تازگی جراحتی در کلام آمریکایی‌ها درخصوص قدس حس کردیم که به کلاهبرداری خود افتخار می‌کنند اما ایرادی ندارد چرا که اقدام آنها صرفا یک کلاهبرداری است که کشورهای اسلامی و ملت ها به خوبی این موضوع را می‌دانند.

«آمریکایی‌ها از آشفتگی سیاسی منطقه بسیار سوء استفاده کردند و با صراحت درباره انتقال پایتخت قدس حرف زدند و گفت‌وگو داشتند لذا نباید بگذاریم به راحتی این موضوع خاتمه پیدا کند تا مسئله فلسطین را یک گام به عقب ببرند.»

وی ادامه داد: درباره اثرگذاری تصمیم اخیر ترامپ و عملکرد کشورهای اسلامی، انتظارات بیشتری از کشورهای اسلامی وی‌رود چرا که دارای جمعیت ظرفیت و منابع بالا بوده و از انرژی غنی و قدرت و توانایی نظامی و امنیتی بسیار بالایی برخوردارند فلذا کشورهای اسلامی باید در مقابل لفاظی‌های آمریکا مقاومت کنند.

رئیس قوه مقننه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد که موضع مخالف کشورهای اسلامی در برابر تصمیم ترامپ روشن بوده و این مسئله با ارزشی است اما کفایت نمی‌کند، لذا امیدواریم با ادامه اقدامات و تاثیرات رسانه‌ها، تصمیمات درستی اتخاذ شود و شرایط مناسب برای مردم فلسطین رقم بخورد چرا که رسانه‌ها به انتخاب و رفتاهای مختلف کمک می‌کند.

«با برخی طرح‌های سازش معجزه‌ای برای فلسطین صادر نمی شود لذا باید در این زمینه مقاومت جدی داشت و از ظرفیت کشورهای اسلامی استفاده کنیم، آمریکایی‌ها پس از چپاول فکر می‌کردند حریفان ضعیفی در منطقه دارند و می‌توانند به آنها فشار بیاورند اما موضع ناشیانه گرفتند اما باید بدانند که لغزش یک کشور باعث می‌شود از چشم ملت‌ها بیفتد.»

وی در ادامه تصریح کرد: برخی کشورهای اسلامی با اسرائیل ارتباطاتی دارند که این قطعا این یک اشتباه استراتژیک است و هم برای خود این کشورها و هم جهان اسلام مضر خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی باید بدانند زمانی که با رژیم صهیونیستی دست دوستی می‌دهند پشت سر آنها چه مواردی گفته می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها