لاریجانی در نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی:

رژیم صهیونیستی «بوروکراسی شر» است

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به خیزش‌های اخیر در کشورهای اسلامی گفت: ملت‌های اسلامی خواسته‌های طبیعی داشتند که آمریکا آنها را به بستری برای آشفته‌سازی سیاسی تبدیل کرد.
کد خبر: ۱۱۰۴۰۵۶
رژیم صهیونیستی «بوروکراسی شر» است

به گزارش جام جم آنلاین از خانه ملت، علی لاریجانی در نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی که امروز (دوشنبه، 27 آذر ماه) در هتل اسپیناس و با حضور هیأت‌های پارلمانی کشورهای مختلف اسلامی برگزار شد، گفت: بر اساس اساسنامه اتحادیه بین‌المجالس کمیته دائمی فلسطین مسئولیت مهمی بر عهده دارد به خصوص در شرایط فعلی که اقداماتی علیه این کشور رقم خورده است باید بحث‌های جدی برای مقابله با اقدامی که درباره سرنوشت فلسطین صورت گرفته اتخاذ شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم آمریکا برای تغییر محل سفارت خود در رژیم صهیونیستی عنوان کرد: باید دید این امر سلیقه‌ای، اتفاقی و یا بر اساس برنامه‌ریزی است تا برای پاسخ به آن فکر چاره کرد.

طراحی و برنامه ریزی صهیونیست ها در برخی کشورهای اسلامی برای آشفته سازی این کشورها

وی افزود: در سال‌های اخیر شاهد خیزش‌هایی در کشورهای اسلامی بودیم که ملت‌های آنها خواسته‌های طبیعی داشتند و باید در مسیر درستی به این خواسته‌ها پاسخ داده می‌شد اما صهیونیست‌ها بستری که در برخی کشورهای اسلامی طراحی کردند تا شرایط را تغییر دهند لذا بیشتر مطالبات طبیعی را به آشفته سازی در کشورهای اسلامی تبدیل کردند و تا حدی هم این پروژه‌ها پیشروی کرد.

لاریجانی ادامه داد: این مسیر در کشورهایی همچون مصر، عراق و لیبی دنبال شد که البته همه جا موفق نبودند و در برخی نقاط آشفته‌سازی مهار شد، چنانچه ماجرای سوریه 6 سال ادامه یافت و در ابتدای کار آمریکا مطرح می کرد که مردم سوریه خواست‌های دموکراتیک دارند که حتی اگر این را درست بدانیم باید گفت پس چرا تروریسم به داخل عراق که کشور دموکراتیکی بود سرایت کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز شک نداریم که داعش با کمک آمریکایی‌ها به وجود آمد.

طرح موضوع انتقال سفارت اسرائیل به بیت المقدس برای غفلت منطقه از موضوع فلسطین است

لاریجانی ادامه داد: مباحثی که در مورد سوریه گفته شده با قصد دیگری است، زیرا آنها هدف آشفته‌سازی سیاسی را دنبال می‌کنند تا انرژی کشورهای اسلامی را مستهلک و درگیری داخلی در آنها ایجاد کنند لذا در این شرایط اسرائیل می‌تواند اقدامات خود را پیش ببرد.

وی ادامه داد: از این رو ایالات متحده با طرح بحث انتقال پایتخت اسرائیل به بیت‌ المقدس به دنبال تغییری در سطح منطقه و کشورهای اسلامی است تا کشورهای مسلمان از فلسطین غافل شوند.

رئیس قوه مقننه با تأکید بر اینکه موضوع مورد نظر آمریکا انتقال پایتخت اسرائیل به بیت‌المقدس نیست، گفت: این کشورها به دنبال سوء استفاده از وضعیت آشفته سیاسی هستند تا از موضع خود در برابر فلسطین بگذرند حالا که با موفقیت رژیم صهیونیستی ماجراهای جدیدی برای کشورهای اسلامی ایجاد خواهد شد.

کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی تحلیل واقع‌بینانه‌ای پیش روی کشورهای اسلامی قرار دهد

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از رژیم صهیونیستی باید به عنوان بوروکراسی شر یاد کرد از این رو باید توجه داشت سرنوشت فلسطین به همه کشورهای اسلامی عجین است لذا همه باید احساس مسئولیت کنیم زیرا مسئله کوچکی نیست.

وی با اشاره به تشکیل کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی تصریح کرد: در این نشست باید تحلیل واقع‌بینانه‌ای انجام و در پیش روی کشورهای اسلامی قرار دهیم؛ برخی کشورهای اسلامی روابط اقتصادی یا سیاسی نیز با رژیم صهیونیستی دارند که حداقل با اتکاء با غیرت اسلامی و عربی این ساز و کارها و روابط باید تعلیق شود.

لاریجانی یادآور شد: در صورت عدم انجام اقدام عملی در این زمینه با پشیمانی بسیار در سال‌های آتی روبرو خواهیم شد بنابراین باید از ملت شجاع فلسطین که در درون سرزمین خود انتفاضه‌ای خلق کردند قدردانی و حمایت شود از این رو امیدواریم این نشست متناسب با وزن حادثه از تصمیمات مهم برخوردار باشد.

رئیس خانه ملت ضمن آرزوی توفیق برای همه نماندگان کشورهای حاضر در این نشست گفت: نگاه‌هایی در دنیا به پارلمان کشورهای اسلامی معطوف شده تا از تصمیم آنها مطلع شوند از این رو امیدواریم نتایج رضایت‌بخشی را در پیش داشته و آن را به سایر کشورهای اسلامی ابلاغ کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها