بر اساس تصاویر منتشر شده، این تبلت سرفیس که از صفحه نمایشی بزرگ برخوردار است، قابل تاشدن بوده و در نتیجه می‌تواند دو صفحه OLED جداگانه و البته کوچک‌تر را در اختیار کاربر قرار دهد. این دستگاه همچنین قابلیت استفاده به عنوان یک گوشی موبایل را نیز خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۰۴۰۲۷
تصاویر پتنت جدید مایکروسافت تبلت تاشو سرفیس را نشان می‌دهند

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجی رو، در ماه ژانویه و مارس سال جاری میلادی، تصاویری از برخی اختراعات ثبت شده مایکروسافت منتشر شد که یک تبلت سرفیس (Surface) را نشان می‌دادند که قابلیت تبدیل شدن به گوشی و برعکس را داشت. در همین راستا امروز نیز شاهد ارسال یک توییت توسط شخصی به نام Isaac هستیم که یکی از لیست‌های مربوط به وب سایت سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) را منتشر کرده است. جالب اینکه این لیست شامل آخرین تصاویر از یک تبلت تاشو سرفیس است. بر اساس تصاویر منتشر شده، این تبلت سرفیس که از صفحه نمایشی بزرگ برخوردار است، قابل تاشدن بوده و در نتیجه می‌تواند دو صفحه OLED جداگانه و البته کوچک‌تر را در اختیار کاربر قرار دهد. این دستگاه همچنین قابلیت استفاده به عنوان یک گوشی موبایل را نیز خواهد داشت.

خوشبختانه این طرح‌های جدید به جزئیات خوبی در مورد محصول اشاره دارند و به خوبی می‌توان قطعات مختلف تشکیل دهنده را که به واسطه وجود یک لولا، امکان تا شدن را پیدا کرده‌اند، مشاهده کرد. البته علاوه بر آنچه که به شکل یک لولا در بالا و پایین صفحه نمایش به نظر می‌رسد، تعدادی آهن ربا هم در هر دو طرف تبلت تعبیه شده که به تا شدن هر چه بهتر آن کمک می‌کند.

این دستگاه سرفیس جدید در چندین حالت مختلف قابل استفاده خواهد بود که عبارتند از حالت تبلت، حالت چادر (قرار دادن بر روی سطح به صورت یک قاب عکس)، حالت لپ تاپ و حالت جمع شده (تبدیل به گوشی موبایل). همچنین براساس گزارشی که امروز منتشر شده، این دستگاه مجهز به یک نسخه ویژه از سیستم عامل ویندوز 10 با نام آندرومدا (Andromeda) خواهد بود. این طور که گفته شده، این تبلت تاشو دارای یک برنامه یادداشت برداری ویژه هم می‌باشد که به کاربر اجازه می‌دهد از هر دو صفحه به صورت همزمان و مانند یک دفترچه یادداشت واقعی، استفاده کند. یکی دیگر از نکات جالب سرفیس تاشو این است که بدون در نظر گرفتن حالتی که استفاده می‌شود، ویندوز 10 به واسطه سیستم جدید پوسته ویندوز با نام CShell، خود را با اندازه و حالت صفحه نمایش مطابقت خواهد داد.

هنوز هیچ حرفی در مورد زمان احتمالی ورود سرفیس تاشو به بازار زده نشده است. البته شاید مانند بسیاری از پتنت‌ها و طرح‌های ثبت شده، این طرح نیز هیچگاه به مرحله اجرا و تولید نرسد.

-

-

-

-

-

-

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها