وزیر امور خارجه کشورمان از هیاهوسالاران منطقه ای و بین المللی خواست که اندکی از تاریخ مقاومت مردم ایران را مطالعه کنند و گفت: اینکه ایران در پی احیای امپراتوری کهن و گسترش حوزه نفوذ سرزمینی است، گذاره های باطلی است که فقط برای تنیدن در پروژه ایران هراسی ساخته و پرداخته شده است.
کد خبر: ۱۱۰۴۰۱۶
هیاهوسالاران اندکی از تاریخ مقاومت مردم ایران را مطالعه کنند

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، محمدجواد ظریف صبح امروز (دوشنبه) در نخستین کنفرانس تاریخ روابط خارجی ایران طی اظهاراتی عنوان کرد: امروز می توان نشانه های ذوق فرهنگ ایرانی در شرق و غرب جهان مشاهده کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان، ایران را کشوری فعال و تاثیرگذار در تعاملات جهانی و از کنشگران فعال خواند.

وزیر خارجه در بخشی از اظهاراتش با بیان اینکه باید به نقطه عطف تاریخ روابط خارجی ایران یعنی انقلاب اسلامی توجه کرد، افزود: این انقلاب خواست تاریخی مردم یعنی استقلال واقعی را تحقق بخشید.

وی ادامه داد: مقاومت مردم ایران در ٤ دهه گذشته بخصوص در دوران جنگ درخت استقلال و اعتماد به نفس ما را بارور کرد و ایران اکنون کنشگری موثر و مثبت در تحولات منطقه ای و بین المللی است.

وزیر خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: برای ما توکل و اتکا به حضرت حق، اعتماد به نفس، نهراسیدن از قدرت های مادی و جدی گرفتن خود عبرت های مهمی است که هیچ کارگزار سیاست خارجی نمی تواند نادیده بگیرد.

ظریف افزود: عدم اعتماد به قدرت های استکباری و دوستی و تعامل با همسایگان را باید همواره مدنظر قرار داد.

وی ادامه داد: برای دیگران نگاهی گذرا به تاریخ ایران باید این واقعیت را روشن کند که مردم این مرز و بوم به حفظ استقلال و تمامیت ارضی خود بسیار حساس است و برای حفظ آن جانفشانی کرده و می کند. امیدوارم هیاهوسالاران منطقه ای و بین المللی اندکی از تاریخ مقاومت مردم ایران در طول تاریخ را مطالعه کنند.

وزیر خارجه کشورمان تصریح کرد: روایت سازی و قالب بندی برخی از رسانه ها و نوشتارها در مورد اینکه ایران در پی احیای امپراتوری کهن و گسترش حوزه نفوذ سرزمینی خود است، همه گذاره های باطل و بی بنیادی است که فقط و فقط برای تنیدن در پروژه ایران هراسی ساخته و پرداخته شده است.

ظریف افزود: جمهوری اسلامی ایران بر حفظ تمامیت ارضی کشورهای منطقه و استقلال آنها تاکید دارد، ما منافع خود را در منطقه ای قدرتمند، پیشرفته و باثبات می بینیم.

وزیر خارجه در پایان بیان کرد: امیدوارم برگزاری اولین همایش تاریخی روابط خارجی ایران بتواند بستر مناسبی را برای تبادل نظر اندیشمندان این رشته در یک فضای علمی فراهم کند، به طوری که دستگاه دیپلماسی بتواند از نتیجه مباحث، نظرات و گفتگوها در جهت پیشبرد هرچه بهتر منافع ملی جمهوری اسلامی ایران و ثبات و امنیت منطقه و جهان بهره برداری کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها