رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که مدیران، کارشناسان و محیط‌بانان باید آموزش‌های مستمر زیست محیطی ببینند، گفت: اولویت پژوهش‌های محیط زیست، تحقیقات اجتماعی بوده و یکی از قسمت‌هایی که نیاز به آموزش زیادی داریم، بخش آموزش حرفه‌ای محیط‌بانان است.
کد خبر: ۱۱۰۳۹۲۲

به گزارش جام‌جم، عیسی کلانتری با اعلام این که از ظرفیت دانشگاه محیط زیست باید برای آموزش محیط‌بانان استفاده شود، بیان کرد: محیط‌بانان، مروجان محیط زیست هستند و باید در حوزه آموزش تقویت شوند و در همین راستا برنامه داریم دانشکده محیط زیست به دانشکده محیط‌بان تغییر یابد.

وی با تاکید بر آموزش‌های مستمر زیست محیطی در همه سطوح افزود: اگر برنامه تحقیقاتی قابل قبولی ارائه شود قطعا بودجه تحقیقاتی آن تامین می‌شود. باید از محققان کار بخواهید و بعد دانشگاهیان را هدایت کنید در حوزه محیط زیست تحقیق کنند.

کلانتری با اعلام این که سازمان حفاظت محیط زیست باید از حق خود دفاع کند، عنوان کرد: اگر در گذشته حقابه تالاب‌ها تامین می‌شد ارومیه و بختگان نیز خشک نمی‌شد، هزینه درمان صد برابر بیشتر از پیشگیری است. وی یادآور شد: حدود 60 تا 70در صد از ظرفیت تحقیقات کشور در خدمت خارجی‌هاست، در حالی‌که پتانسیل‌های خوبی برای تحقیقات در کشور وجود دارد ولی از این پتانسیل بخوبی استفاده نمی‌شود بخصوص از وقتی اینترنت گسترده شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها