علی نصیریان، رئیس افتخاری نخستین جشنواره فرهنگی ـ سینمایی آب، طی سخنانی در نشست رسانه‌ای این رویداد گفت: نفس برگزاری جشنواره برای مساله مهمی مانند آب، بسیار خوب و ارزشمند است، اما این جشنواره باید به سمتی حرکت کند که هنرمندان با دغدغه و اندیشه اثرگذار اثر هنری بسازند.
کد خبر: ۱۱۰۳۸۵۲

این بازیگر ادامه داد: یکی از مشکلاتی که تا به امروز موجب شده برخی آثار که در زمینه مسائل محیط زیستی ساخته می‌شود، اثرگذار نباشد سفارشی بودن آنهاست، زیرا کار سفارشی نه‌تنها اثر مثبت ندارد بلکه اثر منفی نیز می‌گذارد و حتی در مخاطب دافعه ایجاد می‌کند.

نصیریان گفت: اگر مساله آب برای هنرمندی دغدغه باشد حتی اگر سفارش ساخت اثری را از دستگاهی گرفته باشد، می‌تواند آن اثر و سفارش را تبدیل به یک اثر هنری و تاثیرگذار کند.

داریوش فرهنگ هم در این نشست گفت: آنچه برای ما مهم‌تر از جشنواره است مشکل کمبود آب است و من تصور می‌کنم باید امروز به جای جشنواره‌ای برای آب غم‌واره و سوگواره برای آب برگزار کنیم.

این بازیگر و کارگردان با اشاره به این‌که براساس آمار جهانی، کشور ایران در منطقه خشک قرار دارد، گفت: ما جزو ده کشوری هستیم که اگر اصلاح الگوی مصرف آب را در پیش نگیریم، در 20 سال آینده به خشکسالی مطلق می‌رسیم.

فرهنگ برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلف را با هدف توجه به اهمیت آب مهم دانست و افزود: جشنواره فرهنگی ـ سینمایی آب می‌تواند به محلی برای دادن هشدار، تبدیل شود و همه ما را موظف به پاسخگویی پیرامون رفتار با آب کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها