بارها این جمله گفته و شنیده شده که بخش زیادی از هیجان فوتبال، به واسطه تماشاگران و طرفدارانی است که بعضا فقط همین 90 دقیقه می‌تواند آنها را از تمام رنج‌ها و دردهای روزانه رها کند. گاهی اوقات این افراد به قدری مهم می‌شوند که دیگر نه حاشیه، بلکه متن اصلی به حساب می‌آیند. داستانی که طی یک سال و نیم اخیر در سطح اول فوتبال انگلیس اتفاق افتاد، یکی از همین موارد است؛ داستانی که بیش از همه جرمی دفو، مهاجم پیشین تیم ساندرلند و تیم ملی انگلیس را تحت تاثیر خود قرار داد.
کد خبر: ۱۱۰۳۷۹۴

قهرمان اصلی این داستان، کودکی 6 ساله به نام بردلی لووری بود که چند ماه پیش و پس از سال‌ها تحمل درد سرطان جان سپرد. داستان رابطه دفو و بردلی را نه یک داستان فوتبالی، بلکه باید قصه‌ای عاشقانه توصیف کرد. قصه‌ای که در آن کودکی توانست قهرمان زندگی خود را از نزدیک ببیند، اما در ادامه این قهرمان داستان بود که زندگی‌اش دستخوش تغییر شده بود. همه چیز از سپتامبر سال گذشته و قبل از دیدار ساندرلند با اورتون آغاز شد. قبل از آغاز بازی، به دفو خبر دادند که کودکی بیمار خواستار ملاقات با او در رختکن است. در هیاهوی پیش از بازی، صدای معصومانه‌ای توجه دفو را به خود جلب کرد.

دفو لحظه اولین دیدارش با بردلی را این‌گونه توصیف می‌کند: «تصور می‌کردم با کودکی روبه‌رو می‌شوم که به دلیل بیماری ساکت است و مثل هم‌سن و سال‌هایش شور و نشاطی ندارد، اما بردلی چنان انرژی داشت که برایم غیرقابل باور بود. او در همان اولین دیدار به گونه‌ای من را در آغوش گرفت که گویی سال‌ها همدیگر را می‌شناختیم». دفو در آن بازی دست در دست بردلی وارد زمین شد و تصور می‌کرد این آخرین دیدارشان باشد، اما چنان انرژی از این کودک گرفته بود که بعد از بازی پیگیر وضعیت او شد. دفو در ادامه فهمید که بردلی از 18 ماهگی از نوع نادری از سرطان رنج می‌برد که متاسفانه مرگبار است. البته در آن زمان هنوز امیدی وجود داشت.

دفو با مدیران تیم صحبت کرد و 200 هزار دلار از طرف باشگاه ساندرلند به خانواده بردلی داده شد. از آن زمان به بعد عیادت از بردلی به بخش مهمی از زندگی دفو تبدیل شده بود. در یکی از همین دیدارها وقتی بردلی دفو را از پشت شیشه دید با التماس از او خواست تا کنار تختش بنشیند. چند دقیقه بعد بردلی که درد شدیدی را تحمل می‌کرد، در آغوش دفو برای چند ساعت خوابید و همین عکس فوتبال انگلیس را تکان داد. از آن به بعد توجه بیشتر به بردلی از سوی رسانه‌ها داده شد و حتی در بازی مقدماتی جام جهانی، انگلیس مقابل لیتوانی، همراه با دیگر بازیکنان انگلیس وارد زمین شد. در یکی از بازی‌های ساندرلند مقابل چلسی نیز، بردلی پنالتی را به صورت نمادین وارد دروازه آبی‌پوشان لندنی کرد که از سوی اتحادیه این کشور به عنوان گل ماه شناخته شد.

همزمان با این اتفاقات، بیماری بردلی دوباره اوج گرفت و مبارزه این فرشته کوچک در هفتم جولای سال جاری به پایان رسید. دفو می‌گوید یک سال حضور و زندگی با بردلی موجب شد تا نوع نگاهش تغییر کند ‌و بداند که شاد بودن و زندگی بسیار کوتاه است. چندی پیش که لیست فوتبالیست‌های سال انگلیس اعلام شد و نامی از دفو نبود، بسیاری از فوتبال دوستان انگلیسی از این مساله ناراحت شدند، اما خود دفو نظر دیگری دارد و می‌گوید: همین که خانواده بردلی از من راضی باشد، برایم کافی است. خداوند همه چیز را شاهد بود. اگر من جایزه شخصیت ورزشی سال را به دست می‌آوردم، باز هم بردلی دیگر بازنمی‌گشت.

جایزه به خانواده بردلی

داستان بردلی لووری طی یک سال گذشته به قدری فوتبال انگلیس را تحت تاثیر قرار داده ا‌ست که رسانه‌ها اعلام کردند جایزه سالانه هلن رولانسون به او اعطا می‌شود. این جایزه یادبود هلن رولانسون مجری و خبرنگار بی‌بی‌سی است که سال 1999 پس از سال‌ها مبارزه با سرطان، درگذشت. این جایزه شب گذشته و در شهر لیورپول، به خانواده بردلی لووری داده شد.

خانواده بردلی پس از درگذشت فرزند خود،‌ بنیاد خیریه‌ای به نام او ایجاد کرده و با کمک‌های دریافتی از سوی مردم از کودکانی حمایت می‌کند که مشکلی همچون بردلی دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها