به‌ نظر می‌رسد سامسونگ و شیائومی موافقت کرده‌اند که محصولاتی مبتنی بر تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام و سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ عرضه کنند.
کد خبر: ۱۱۰۳۶۲۴
شیائومی و سامسونگ محصولات ویندوزی با پردازنده آرم عرضه خواهند کرد  + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از زومیت، در جریان رویداد فناوری‌های اسنپدراگون در هاوایی، مایکروسافت و کوالکام به عرضه‌ی رایانه‌های شخصی با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ اشاره داشتند؛ یکی از قابلیت‌های جذاب این محصولات، اتصال دائم (Always Connected) است و مودم مورد استفاده در تراشه پرچم‌دار کوالکام به رایانه‌های ویندوزی مجهز به پردازنده مبتنی بر معماری آرم (ARM) اجازه می‌دهد به اینترنت متصل باشند.

در رابطه با محصولات ویندوزی با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام، شرکت ایسوس از لپ‌تاپ NovaGo رونمایی کرد که این تراشه را به همراه دارد. روی این لپ‌تاپ، سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ اس اجرا می‌شود و دسترسی به اینترنت بر بستر نسل چهارم با حداکثر سرعت دریافت ۱ گیگابیت بر ثانیه فراهم شده است. لپ‌تاپ جدید ایسوس با برچسب قیمتی ۵۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد و شارژدهی آن به ۲۲ ساعت می‌رسد. دیگر محصول معرفی‌شده با تراشه پرچم‌دار ۲۰۱۷ کوالکام، تبلت هیبریدی Envy X2 شرکت اچ‌پی است که می‌توانید سیستم‌عامل آن‌را به ویندوز ۱۰ ارتقاء دهید؛ روی این تبلت به‌صورت پیش‌فرض، ویندوز ۱۰ اس نصب شده است. شرکت لنوو نیز از برنامه‌های خود برای معرفی محصولات ویندوزی با پردازنده تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به‌ نظر می‌رسد که روند عرضه محصولات ویندوزی با پردازنده مبتنی بر معماری آرم، باعث شده است نظر سازندگان دیگر مانند سامسونگ و شیائومی به ارائه چنین محصولاتی جلب شود. گزارش شده است که این دو شرکت آسیایی با ارائه محصولاتی با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ و پردازنده اسنپدراگون کوالکام، موافقت کرده‌اند. بد نیست اشاره کنیم که شیائومی، سابقه چندانی در زمینه حضور در بازار رایانه‌های شخصی مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز ندارد؛ شرکت چینی، سال گذشته با معرفی می‌ نوت‌بوک ایر به بازار لپ‌تاپ‏‌های ویندوزی قدم گذاشت که از پردازنده‌های ساخت اینتل در آن استفاده شده است. سامسونگ نیز از سوی دیگر، در سال ۲۰۱۸ سری جدید لپ‌تاپ‌های خود را معرفی خواهد کرد.

تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام، عموماً به دلیل استفاده در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها شناخته‌شده هستند؛ درحالی‌که از معماری x86 اینتل برای توسعه‌ پردازنده‌‌ی رایانه‌های قابل‌حمل و رومیزی مورد استفاده می‌شود. بهره‌گیری از تراشه‏‌های اسنپدراگون برای رایانه‌های قابل‌حمل، حرکت هوشمندانه‌ای خواهد بود. ضمن امکان ارائه محصولات قدرت‌مند با قیمت مناسب، لپ‌تاپ‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام در زمینه شارژدهی عملکرد بسیار خوبی خواهند داشت و سازندگان را از تعبیه فن برای خنک‌ نگه‌داشتن آن‌ها بی‌نیاز خواهند کرد. با این‌حال هنوز مشخص نیست آیا محصولاتی که با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ و مجهز به تراشه اسنپدراگون کوالکام عرضه خواهند شد؛ از توان کافی برای رقابت با نمونه‌های مشابه با پردازنده‌هایی مبتنی بر معماری x86، برخوردار هستند یا خیر.

همان‌طور که پیش‌تر در زومیت خواندید، تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ که در لپ‌تاپ‌های ویندوزی از آن استفاده خواهد شد؛ با تراشه‌ی مورد استفاده در گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۷ مشابه نیست. بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، پلت‌فرم کامپیوتر اسنپدراگون ۸۳۵ فاقد برخی از قابلیت‌هایی است که در پلت‌فرم موبایل همین تراشه ارائه می‏‌شود. به عنوان مثال، تراشه‌های اسنپدراگون ۸۳۵ که برای استفاده در رایانه‌های قابل‌حمل ویندوزی توسعه یافته است؛ از فناوری شارژ سریع ۴.۰ کوالکام پشتیبانی نمی‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها