وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از این‌که مالکیت دولتی یکی از چالش‌های اساسی صنعت خودرو شده، گفت: دولت باید مدیریت و مالکیت خود در شرکت‌های خودروسازی را به صفر برساند.
کد خبر: ۱۱۰۳۴۲۹

به گزارش تسنیم، محمد شریعتمداری با انتقاد از این‌که مالکیت دولتی یکی از چالش‌هاش اساسی صنعت خودرو به شمار می‌آید، افزود: همین موضوع باعث شده تا بخش سرمایه‌گذاری نیز در این حوزه غیراقتصادی شود. دولت باید مدیریت و مالکیت خود در شرکت‌های خودروسازی را به صفر برساند. البته این موضوع به معنای سهم خصولتی دولت نیست بلکه باید به صورت واقعی شرکت‌های خودروسازی خصوصی شوند.

شریعتمداری با بیان این‌که تحمیل نیروی انسانی مازاد و حتی حمایت‌های مالی در بخش‌هایی که کارایی ندارند باعث شده تا صنعت خودرو مسیر توسعه مناسبی را طی نکند، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در بخش‌های انجام شده که کارایی نداشتند و در کنار این موضوع قیمت‌گذاری محصول به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و عدم ثبات سیاست‌ها، عاملی شده تا نظام تأمین مالی صنعت خودرو با چالش‌های متعددی روبه‌رو شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اعلام این‌که ابرقطعه‌سازی در کشور مفقود است، تصریح کرد: هم‌اکنون 1200 واحد تولیدی قطعه در کشور وجود دارد که برای کمک به آنها جهت توسعه این صنعت نیازمند تزریق مالی هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها