علیرضا جهانبخش در میان ده پدیده احتمالی جام جهانی 2018 روسیه قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۰۲۰۷۹

این انتخاب یک نشریه انگلیسی است که نام جهانبخش را در کنار ستاره‌های نوظهور فوتبال دنیا قرار داده است.

جهانبخش در فصل 17ـ2016 برای آلکمار 11 گل زد و در ابتدای فصل جاری هم 4 گل دیگر به آمارش اضافه کرد.

با این حال تأثیرگذاری او در گلزنی خلاصه نمی‌شود و نقش او فراتر از اینهاست و این بازیکن چندپستی 24 ساله در هر قسمتی از خط حمله می‌تواند بازی کند.

بازی او در جام‌جهانی 2014 برزیل در سه حضور کوتاهش به‌عنوان بازیکن تعویضی چندان به چشم نیامد.

او در جام جهانی قبلی دقایقی در بازی برابر نیجریه، آرژانتین و بوسنی به میدان رفت، اما او چهره محبوب کارلوس کی‌روش در ترکیب تیم ملی است و لذا انتظار می‌رود جهانبخش تابستان سال آینده توجه خیلی‌ها را جلب کند.

علیرضا جهانبخش با بابک جهانبخش نسبتی دارد؟

نسبت فامیلی که نداریم اما بابک جهانبخش یکی از خواننده‌های مورد علاقه من است.

اصالتا کجایی هستی؟

ما اصالتی گیلانی داریم و اهل روستای جیرنده، اما بزرگ شده قزوین.

فوتبال جهانبخش در یک نگاه؟

فوتبال را از 11 سالگی در قزوین شروع کردم و در فوتسال به تیم نوجوانان ایران دعوت شدم، بعدها فقط فوتبال را دنبال کردم. از لیگ‌های پایه شروع کردم تا این‌که در داماش بازی‌ام بیشتر به چشم آمد و به هلند ترانسفر شدم.

از زندگی در هلند بگو.

خوشحالم در یکی از بهترین تیم‌های هلند توپ می‌زنم. فرهنگ و آداب و رسوم مردم هلند کمی برایم سخت بود، اما خیلی خوب مسیر را طی کردم. با هواداران نایمخن تیم سابقم زود ارتباط برقرار کردم و الان مشکلی ندارم.

روزهایت را چطور می‌گذرانی؟

بیشتر با تمرین و فوتبال. به کلاس زبان هم می‌رفتم تا زودتر بتوانم با زبان انگلیسی و هلندی آشنا شوم تا بخش زیادی از مشکلاتم را حل کنم. دوستان خوبی اینجا دارم که تقریبا هفته‌ای یک روز با هم به رستوران می‌رویم.

سرگرمی‌هایت چیست؟

پلی‌استیشن بازی می‌کنم. در خانه هم پلی‌استیشن دارم و در واقع عاشق بازی کردن هستم. وقتی هم که دوستانم به خانه‌ام می‌آیند، کری‌خوانی زیادی در پلی‌استیشن داریم و حسابی با هم می‌خندیم. زندگی در آلکمار من را به یاد زندگی در گیلان می‌اندازد.

جدی؟

از نظر آب و هوایی شباهت‌هایی به هم دارند. در آلکمار هم هوا بیشتر بارانی است و مه غلیظی وجود دارد، البته آب و هوا زیاد شرجی نیست، اما بسیار مطبوع است. شهری سرسبز که نشاط شما را بیشتر می‌کند.

در شبکه‌های اجتماعی هم فعالی؟

بله. اینجا باشگاه از من خواسته که برای خودم یک صفحه باز کنم. فکر می‌کنم اتفاق جالبی هم بود و اکنون خیلی راحت‌تر با هواداران و مخاطبان ارتباط برقرار می‌کنم. اتفاقا بعضی وقت‌ها هم می‌بینم هواداران ایرانی و هلندی در صفحه من با یکدیگر جر و بحث می‌کنند. من هم مطالب‌شان را می‌خوانم تا ببینم چه نظری درباره من دارند.

خیلی‌ها هم تو را دنبال می‌کنند.

مردم به من لطف دارند.

اهل موسیقی هم هستی؟

بله؛ بیشتر ترجیح می‌دهم موسیقی‌های آرامش‌بخش گوش کنم. بابک جهانبخش هم که ابتدای صحبت‌هایم گفتم خواننده مورد علاقه من است.

فوتبال هلند در مقایسه با ایران؟

مقایسه کردن این دو نوع فوتبال با هم درست نیست، چون امکانات اینجا کاملا به نسبت ایران متفاوت است. ما در ایران استعدادهای خوبی داریم، اما شاید مسیر به‌درستی طی نمی‌شود که نمی‌توانند نظیر بازیکنان خوب اروپایی شوند.

اوضاع در آلکمار روبه‌راه است؟

قرارداد من پنج ساله بسته شد و نشان می‌دهد روی من امید دارند. وقتی مدیر باشگاه و مربی‌مان اعلام کردند که ما تو را به عنوان بازیکن باتجربه جذب کردیم همان موقع به آنها گفتم که من تازه 21 سال دارم و شروع فوتبال حرفه‌ای ام است، اما بعد دیدم تمام بازیکنانی که جذب تیم شدند، 18 و 19 ساله هستند.

قدم بعدی جهانبخش؟

رفتن به تیم‌های بزرگ اروپایی. برای این‌که بتوانم به لیگ‌های معتبرتر بروم باید ابتدا در هلند به سطح بالایی برسم و تجربه لازم را کسب کنم تا شرایطم بهتر شود.

به طور مثال لیگ جزیره؟

لیگ برتر انگلیس در لیگ‌های دنیا بهترین است و در این شکی نیست و به یقین حضور در یکی از تیم‌های انگلیسی می‌تواند اتفاق بسیار خوبی برای من باشد، اما بیشتر از هر چیز دیگری به این مساله فکر می‌کنم که بتوانم سفیر خوبی برای فوتبال کشورم باشم.

رویارویی با ستاره مراکش

قرعه‌کشی جام‌جهانی انجام شد و تیم ملی ایران باید با مراکش، اسپانیا و پرتغال بازی کند. بازی ایران و مراکش تقابل دو ستاره لیگ هلند است.

علیرضا جهانبخش برابر حکیم زیاش ستاره مراکشی تیم آژاکس قرار می‌گیرد. جهانبخش درباره تجربه جدیدش در جام جهانی پیش‌رو می‌گوید: برخلاف حرف‌هایی که درباره گروه مرگ زده می‌شود ما در گروه هیجان‌انگیزی قرار گرفتیم. بازی با تیم‌های اسپانیا، پرتغال و مراکش دیدارهای جذابی برای ماست. امیدوارم در جام جهانی نتایج خوبی بگیریم.او درباره رویارویی با بازیکن مراکشی لیگ هلند هم می‌گوید: حکیم زیاش ستاره تیم ملی مراکش برای اولین بار حضور در جام جهانی را تجربه می‌کند. ما امیدواریم مراکش را شکست بدهیم و در دو بازی دیگر نتیجه خوبی بگیریم.

از گیلان تا هلند

یکی از ستاره‌هایی که می‌گوید اکنون زندگی آرامی در هلند دارد و به رویاهای خود فکر می‌کند، علیرضا جهانبخش است. وقتی با فوتبالیستی از جیرنده رشت تا آلکمار هلند گفت‌وگو می‌کنم به یاد نیاوردن زیبایی‌های طبیعت شمال با چشم‌اندازهای بکر و دست نخورده‌اش محال است؛ تا جایی که خودش هم می‌گوید آلکمار و گیلان از خیلی جهات شبیه هم هستند. علیرضا جهانبخش چند فصل است که در فوتبال هلند توپ می‌زند و یکی از بازیکنانی است که در تیم باشگاهی و ملی پله پله رشد کرده است. موقعیت او در فوتبال هلند به قدری خوب شده که این روزها جهانبخش را به یکی از چهره‌های برتر آلکمار تبدیل کرده است، بازیکنی که خیلی‌ها منتظر شنیدن خبرهای بهتر از این فوتبالیست ایرانی در جام جهانی آینده هستند.

محمد رضاپور - روزنامه نگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها