کارشناس مسایل منطقه با بیان اینکه اسراییل از روی استیصال بر سیاست تهاجمی ضد جمهوری اسلامی ایران شتاب بخشیده است، ادعای آمریکا مبنی بر انتقال پایتخت صهیونیست‌ها به بیت‌المقدس را آخرین تیر ترکش دلالی ترامپ به نفع تل آویو و هدیه‌ای ناخواسته برای ایران بشمار آورد.
کد خبر: ۱۱۰۱۷۶۲
دلالی ترامپ و هدیه‌ ناخواسته‌اش به ایران/ کابوس نتانیاهو در چند قدمی تحقق...؟!

به گزارش جام جم آنلاین؛ نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه زیاده گویی‎های خود ایران و داعش را مشکل اصلی خاورمیانه عنوان کرد! حال اینکه تلاش وی برای جلب رضایت اتحادیه اروپا مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس بعنوان پایتخت اسراییل با شکست مواجه شد.

جعفر قناد باشی در گفت وگو با جام جم آنلاین در واکنش اظهارات ضد ایرانی نتانیاهو گفت: از زمانی که نشانه های پایان داعش در منطقه پدیدار شد حضور قدرتمند ایران و حمایت از حزب الله و محور مقاومت در خاورمیانه مانند یک کابوس ذهن مقامات اسراییلی را روز و شب درگیر کرده است و آنها به شدت هراسان سرنوشت نامشروع خود نزد ملت ها هستند.

وی افزود: امروز بیش از هر روز دیگری تل آویو نگران بازتاب گسترده انقلاب اسلامی در میان ملت های منطقه است. گرچه در طول چهار دهه اخیر آرمان انقلاب ایران مورد پذیرش قلوب مسلمانان جهان قرار گرفته است لیکن تا دیروز اسراییل به سرگرم کردن مردم منطقه در مبارزه با داعش دل خوش کرده بود اما با شکست تروریسم این دلخوشی هم به رژیم صهیونیستی و متحدانش وفا نکرد.

وی با اشاره به سفرهای اخیر منطقه ای نخست وزیر اسراییل در دوران پسا داعش، تصریح کرد: قدرت بازدارندگی رو به رشد جمهوری اسلامی ایران از یک طرف و اضمحلال یکی پس از دیگری گروه های تروریستی و همچنین افزایش نفوذ حزب الله لبنان در منطقه، تل آویو را بر آن داشته تا دولت های پیرامونی خود را بیش از گذشته با وعده و وعیدهای مالی- تسلیحاتی به خود نزدیک و حمایت آنها را جلب کند اما در مجموع، بی نتیجه ماندن تکاپوی صهیونیست ها بیان گر نوعی انفعال در کنش سیاسی آنها محسوب می شود.

این کارشناس منطقه به رسمیت شناختن بیت المقدس بعنوان مرکز سیاسی اسراییل از جانب دولت آمریکا را آخرین تیر ترکش لابی صهیونیستی و حامیان اسراییل همچون ترامپ در خاورمیانه ارزیابی کرد و خاطر نشان ساخت: بسیاری از توطئه های اخیر از جمله تجزیه عراق – ایجاد بحران در لبنان – سرنگونی دولت اسد و اشغال دمشق که از دیرباز نقشه آشکار عربستان- آمریکا و اسراییل بوده است با شکست مواجه شده مضاف براینکه باتلاق یمن همچنان درد مشترک ریاض - تل آویو محسوب می شود لذا جای تعجب ندارد برای تحت فشار قرار دادن ایران، ترامپ دست به چنین اقدامی زند و با روش دلال مآبانه خود برای دوستان صهیونیستش هزینه کند.

قناد باشی کنگره آمریکا – لابی صهیونیستی و کارتل های اسراییلی تحت امر ترامپ را صحنه گردان انتقال پایتخت اسراییل به قدس اشغالی دانست و افزود: بعد از شکست های مکرر ائتلاف آمریکا در منطقه امروز دست برتر چه به لحاظ امنیتی و چه از نظر استراتژیک متعلق به جمهوری اسلامی است.
وی یادآور شد: از طرفی چند سالی است که اسراییل به دلیل وجود مشکلات و عدم رضایت مندی شهروندان خود با مهاجرت معکوس یهودیان از اراضی اشغالی مواجه شده لذا هر اقدامی انجام می دهد تا با اتهام زنی به ایران و انتقال صوری پایتخت، مردم تحت سلطه اش را برای ماندن در فلسطین اشغالی راضی نگه دارد.

قناد باشی در ادامه درباره بی نتیجه ماندن اقدامات نتانیاهو برای اقناع سران اروپایی با هدف به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت صهیونیست ها ابراز داشت: از قبل قابل پیش بینی بود پاسخ کشورهای اروپایی به درخواست نخست وزیر اسراییل «نه» خواهد بود. اما باید توجه داشت جهان مسیحیت به هیچ عنوان به یهودی سازی زادگاه پیامبر خود حضرت مسیح(ع) رضایت نداده و اساسا مردم اروپا به دولتمردان خود چنین اجازه ای نمی دهند.

وی در این رابطه تاکید کرد: از طرفی چون آمریکا دلال غائله انتقال پایتخت اسراییل به بیت المقدس است دولت های اروپایی پیش بینی می کنند در صورت تحریم کالاهای آمریکایی توسط مسلمانان جهان بازار این کشور را در منطقه بدست خواهد گرفت مضاف براینکه این قاره مناسبات حسنه ای با کشورهای مسلمان دارد و حاضر نیست با یک اقدام نسنجیده فرصت خوب روابط خارجی با این کشورها را از دست دهد.

کارشناس مسایل خاورمیانه بیداری ملت ها علیه رژیم صهیونیستی و امپراتوری رو به زوال آمریکا به ویژه در دوران ترامپ را متاثر از افزایش نفوذ معنوی ایران در میان ملت های آزاده بشمار آورد و اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران یگانه قدرت بلامنازع در نظام بین الملل است که گرایشات ضد اسراییلی را در جهان تسری بخشیده و این واقعیت کاملا در تحولات چند ماه اخیر منطقه به خوبی آشکار است. بنایراین صهیونیست ها به شدت از این موضوع واهمه دارند که پیش بینی فرمایشات رهبری انقلاب در خصوص نابودی قریب الوقوع دولت جعلی اسراییل تحقق یابد.

قناد باشی در پایان خوش خدمتی روزهای گذشته رییس جمهور آمریکا به جنایتکاران صهیونیست را هدیه ناخواسته واشنگتن به ایران نام نهاد و گفت: ترامپ با محاسبات غلط خود در همراهی با اسراییلی ها هیمنه دولت خود و نیز موجودیت صهیونیست ها را چند قدم دیگر به فروپاشی نزدیک کرد و خیزش های منطقه ای و فرامنطقه ای حتی در خود شهرهای آمریکا علیه ترامپ دلیلی بر این گفته است.

محمدرضا شجاعیان/ جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها