گزارش جام جم آنلاین از عبور خطرناک دانش آموزان نساءکوه لردگان

رئیس سازمان عشایری: قرار است جاده ساخته شود / بخشدار مرکزی لردگان: با کدام اعتبار؟!

بازهم کسی برای رفت و آمد دانش آموزان روستای «نساه کوه »کاری انجام نداده است .عبور نفس گیر و دلهره آور هرروزه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی روستای محروم "نساء‌کوه" از رودخانه ای عریض آن هم با استفاده از تنها یک سیم بکسل امسال هم همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۰۰۱۲۱
رئیس سازمان عشایری: قرار است جاده ساخته شود / بخشدار مرکزی لردگان: با کدام اعتبار؟!

به گزارش جام جم آنلاین ،اگرچه اوایل سال جاری بود که عبور و مرور خطرناک این دانش آموزان از رودخانه خبرساز شده و با درج آن در سایت جام جم آنلاین پیگیریها از سوی نهاد ریاست جمهوری آغاز شده بود ولی با وجود شروع سال تحصیلی جدید هیچ اقدامی برای ایمن سازی رفت وآمد این دانش آموزان صورت نگرفته و همچنان دانش آموزان این روستا هر روز ترس ودلهره افتادن در رودخانه را به جان می خرند.

ماجرا از این قرار است دانش‌آموزان مقطع ابتدایی روستای محروم "نساء‌کوه پشتکوه" شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری برای رفتن به مدرسه باید از روخانه‌ای عریض و بسیار پرآب به نام خرسان عبور کنند که به‌دلیل محرومیت از ساخت پل ارتباطی بر روی این رودخانه، دانش‌آموزان خردسال این روستا مجبورند صرفاً با استفاده از یک سیم بکسل که از یک سوی روخانه به سوی دیگر روخانه وصل شده، به‌صورت بسیار خطرناک و دلهره‌آوری عبور کنند.

حاتم خالدی رئیس آموزش و پرورش عشایرچهارمحال و بختیاری در گفت وگو با جام جم آنلاین با اشاره به اینکه باوجود پیگیریهایی که از اوایل سال جاری در خصوص ایمن سازی مسیر ارتباطی این دانش آموزان صورت گرفت ولی نتیجه ای حاصل نشد گفت: روستای نساءکوه 3 دانش آموزدر مقطع ابتدایی دارد که این دانش آموزان مجبورند هر روز برای رفتن به مدرسه از روی این رودخانه آن هم با استفاده از یک سیم رد شوند.از آنجا که این رفت وآمد بسیار خطرناک است پیگیریهایی برای رفع این مشکل انجام شد . لذا تصمیم براین شد که بزودی جاده ای خاکی در اطراف رودخانه احداث شود.

وی با بیان اینکه فعلا دانش آموزان به مانند گذشته از این رودخانه عبور می کنند افزود:البته یک معلم خیر نیز تصمیم گرفته با ساختن یک حفاظ آهنی با هزینه شخصی خود از طریق همان سیم بکسل از روی رودخانه رد شود وبه دانش آموزان این روستا در ساعات بعداز ظهر درس دهد و دیگر این دانش آموزان مجبور نشوند با آن مشقت به مدرسه روند.

خالدی تعداد دانش آموزان این روستا را 5 نفر برشمرد و گفت:دوتا از دانش آموزان از جاده ارتباطی کنار رودخانه که مسیر طولانی است رد می شوند و می ماند 3نفرکه ترجیح می دهند با همین سیم بکسل به مدرسه برسند.

هیچ اعتباری برای ساخت جاده اختصاص نیافت

با این حال علی فتاحی بخشدار مرکزی لردگان نیز در گفت وگو با جام جم آنلاین در باره ساخت این جاده اظهارداشت:هنوز هیچ اعتباری برای ساخت این جاده خاکی تخصیص نیافته است .البته بهتر است قبل از ساخت جاده یک پل معلق بر روی این رودخانه ساخته شود چون مسیر خاکی حدود 5کیلومتر است و دانش آموزان برای رفتن به مدرسه از طریق این جاده باید زمان زیادی را برای رفت وآمد صرف کنند.

وی درهمین حال افزود:فعلا یک فرد خیر تصمیم گرفته با دراختیار قرار دادن بیل مکانیکی خود امکان ساخت این جاده را در روزهای آینده فراهم سازد.

فتاح در پاسخ به این پرسش که آیا ایمن سازی برای عبور ومرور دانش آموزان از روی این رودخانه صورت گرفته است گفت: خیر هیچ ایمن سازی نشده و همچنان این افراد از طریق یک سیم وقرقره آن هم به شکلی کاملا خطرناک از روی این رودخانه رد می شوند.که هر لحظه آن بسیار خطرناک است.

وی همچنین به پیگیری هایی که از سوی نهاد ریاست جمهوری انجام شده اشاره کرد و افزود: کارشناسان این نهاد به این منطقه آمدند و وضعیت را از نزدیک مشاهده کردند ولی باوجود گزارشاتی که در این خصوص تهیه شد همچنان کاری صورت نگرفته است .

وی ساخت پل بر روی این رودخانه را بهترین اقدام دانست و گفت: این دانش آموزان برای رفت وآمد احتیاج به یک پل دارند چون مسیر رودخانه کوتاه تر است .ساخت یک پل دائمی حدود 500میلیون و ساخت یک پل معلق نیز حدود 150 تا 200 میلیون تومان هزینه دارد.

فتاح با اشاره به اینکه خود او نیز از اهالی روستای نساء کوه است و زمانی برای رفت وآمد همین مسیر را به سختی طی می کرده گفت: اهالی این روستا که حدود 10 خانوار هستند سختی های زیادی را متحمل می شوند لذا نیاز به حمایت دارند.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود تعداد دانش آموزان این روستا 20 نفر هستند ،افزود: 20 نفر نیستند 3نفر هستند که از روی رودخانه رد می شوند البته قبلا تعدادشان بیشتر بود که خانواده 3دانش آموز مجبور شدند به روستای مجاور نقل مکان کنند و یک دانش آموز نیز ترک تحصیل کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها