ادامه منع درمان رهبر معنوی قیام بحرین از سوی آل‌خلیفه

حال عمومی آیت‌الله شیخ عیسی قاسم به وخامت گرایید

بحرین از سال 2011 درگیر قیام‌های داخلی علیه حاکمیت خاندان خلیفه است. تنش‌هایی که از سرکوب شیعیان این کشور از سوی حکومت آل‌خلیفه آغاز شد. در پی این سرکوب‌ها بود که ابعاد قیام در این کشور هر روز گسترده و گسترده تر شد تا جایی که عربستان به عنوان حامی اصلی بحرین با وارد کردن نیروهای خود به این کشور در قالب سپر جزیره، سرکوب‌هایی را که از سوی آل‌خلیفه آغاز شده بود، شدت بیشتری بخشید.
کد خبر: ۱۰۹۹۹۲۳

اما این اقدامات نتوانست اراده ملت تحت ستم بحرین را که سال‌ها از سوی حاکمیت آل‌خلیفه تحت ستم بودند، سست و ضعیف کند. شیخ عیسی قاسم رهبری معنوی این قیام‌ها را به‌دست گرفت. مطالبات ناراضیان مقداری اصلاحات بود، اما حکومت به این درخواست حداقلی نیز پاسخ نداد و با به زندان انداختن مخالفان و سلب تابعیت عده‌ای دیگر، تلاش کرد تا همچنان در روی یک پاشنه بچرخد.

در ادامه شیخ علی سلمان از روحانیون مبارز بحرینی به زندان محکوم شد و همین مساله مسئولیت آیت‌الله عیسی قاسم را دوچندان کرد. رژیم با مشاهده این روند فشارهای خود را روی این روحانی برجسته زیاد کرد. آیت‌الله از خرداد ماه تاکنون در بازداشت خانگی به‌سر می‌برد و منزل وی تحت محاصره شدید نیروهای امنیتی قرار گرفت.با این وجود، فشارها آنقدر زیاد شد تا این‌که روز گذشته اعلام شد حال وی رو به وخامت نهاده و به بیمارستان منتقل شده است. با وجود وخامت حال رهبر معنوی شیعیان بحرین که از ناراحتی قلبی، فشار خون بالا و خونریزی داخلی رنج می‌برد، اما رژیم آل خلیفه مانع از درمان وی شده بود. وزارت بهداشت بحرین به نقل از خانواده شیخ عیسی مدعی شد خانواده ایشان با بیان این‌که «شیخ نیازی به درمان در بیمارستان ندارد» با پیگیری درمانی ایشان مخالفت کرده است.

این ادعا در حالی است که خانواده شیخ این مطلب را تکذیب کرده. یک منبع معارض بحرینی بیانیه وزارت بهداشت این کشور درباره درمان آیت‌الله عیسی قاسم را «نادرست، غیردقیق و متناقض» با روند درمانی وی خواند. در عین حال در بیانیه وزارت بهداشت بحرین که به‌طور غیرمنتظره‌ای پس از شش روز سکوت مطلق این وزارتخانه صادر شد، ادعا شده است که دو نفر از پزشکان مراکز غیردولتی بحرین از شیخ عیسی قاسم در منزلش در منطقه الدراز دیدن کرده‌اند. در عین حال جمعیت ملی اسلامی الوفاق بحرین نیز در بیانیه‌ای خواستار فراهم کردن شرایط درمان آزادانه برای شیخ قاسم شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها