درآمد زایی به روش محمد بن سلمان

۶ میلیارد دلار بده تا آزادت کنم

اکنون که «ولید بن طلال» چهار هفته را در ریاض در بازداشت به سر می‌برد تقریبا هیچ کس درصدد حمایت از وی برنیامده است.
کد خبر: ۱۰۹۸۳۳۴
وقتی دوستان غربی ولید بن طلال او را تنها می گذارند!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه آمریکایی بلومبرگ، شاهزاده ولید بن طلال، برای بیش از ربع قرن به سرمایه‌گذاری در غرب و ایجاد رابطه با غربی ها مشغول بوده است. وی به رفع مشکلات مالی سیتی گروپ و یورو دیسنی کمک های زیادی کرد و زمانی که ماجرای رسوایی شنودهای تلفنی در انگلیس داغ بود، به حمایت از روپرت مرداک، سهام‌دار اصلی شرکت نیوز کورپوریشن پرداخت.

اما اکنون که ولید به عنوان یکی از صدها بازداشتی در ماجرای مبارزه با فساد، چهار هفته را در بازداشت در ریاض به سر می برد تقریبا هیچ کس درصدد حمایت از وی برنیامده است.

بیل گیتس از مؤسسان شرکت مایکروسافت که فردی نیکوکار نیز شناخته می شود، روز دوشنبه در بیانیه ای ولید 62 ساله را شریکی مهم در کارهای خیرخواهانه خود خواند.

اوایل این ماه مایکل کوربات، مدیرعامل سیتی گروپ نیز وی را یک حامی ثابت قدم و وفادار خواند.

از نظر ولید میلیاردها دلاری که وی در طول سال ها در زمینه های مختلف از توئیتر گرفته تا بزرگترین شرکت هتلداری در اروپا یعنی شرکت آکور سرمایه گذاری کرد، فایده چندانی برای وی نداشته است.

وضعیت کنونی این شاهزاده سعودی منعکس کننده یک واقعیت تلخ است و آن اینکه هرچند ممکن است دوستان و شرکای تجاری ولید بخواهند به طور علنی به حمایت از وی بپردازند اما نگرانند به عنوان منتقدان سرکوب و افرادی که در آن دست دارند ازجمله محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان شناخته شوند.

ایهم کامل، رئیس بخش خاور میانه و شمال آفریقا در گروه یوراسیا در یک مصاحبه تلفنی گفت: «این اعتقاد وجود دارد که احتمالا با توجه به آنکه محمد بن سلمان شخصا در جریانات عربستان سعودی دست دارد، تلاش برای مداخله در این روند نتیجه چندانی نخواهد داشت.»

وی افزود: «هرگونه دفاع علنی از شاهزاده ولید یا دیگران احتمالا نه به نفع آنها تمام خواهد شد نه به نفع کسانی که با آنها همکاری می کرده اند.»

ولید با ثروتی معادل 17/2 میلیارد دلار یکی از دهها شاهزاده، وزیر و مقام ارشدی بود که از 4 نوامبر به بند افتاده اند. دولت عربستان اعلام کرده است تاکنون چند نفر از بازداشت شدگان آزاد شده اند. بسیاری از افرادی که در آمریکا و اروپا با ولید ارتباط داشته اند، به طور خصوصی گفته اند فکر نمی کنند وی در زمینه فساد گناهکار باشد و تردید دارند که آیا دستگیری وی برای اخاذی نبوده است. آنها همچنین معتقدند ارائه نکردن هیچ توضیحی درباره اقدامات شاهزاده محمد بن سلمان ضد فساد احتمالا به دور شدن پایتخت های خارجی که وی به جذب آنها امیدوار است، منجر خواهد شد و نتیجه معکوس به دنبال خواهد داشت.

این درحالی است که تقریبا هیچ کس تمایلی به اظهارنظر علنی ندارد. برخی می گویند زمانی که هنوز علت دستگیری ولید مشخص نشده است، تمایلی هم برای حمایت از وی وجود ندارد. برخی هم می گویند می ترسند با حمایت از وی فرصت های تجاری خود را در عربستان سعودی از دست بدهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها